Systrarna Jönsson

Alla inlägg under januari 2009

Av Matilda och Linnea - 31 januari 2009 16:12

Igår skrattade Matilda för första ggn så att det verkligen hördes. Flera ggr också. Var världens sötaste skratt. Hon skrattade när Henrik lekte tittut med matilda när han precis kommit ut ur duschen. Det var så söt.


På kvällen var vi över hos Viktor och middag och såg Lets Dance. Man ska inte dricka rödvin när man har småbarn som bestämmer sig för att gå upp kvart i sju och innan dess vaknat två ggr. Tack för den Matilda. Henrik var uppe med henne första timmen sen tog jag över och Henrik gick tillbaka och sov två timmar till.


Idag har vi tagit en promenad i Ulriksdals slottspark och tog en fika där.

När vi skulle hem så hamnade vi lite fel och gick igenom nån byggnadsplats och golfbana. Men vi kom hem till slut ändå :)


I kväll blir det film och paj tror jag att det blir till mat.


I morgon brunch på Aquavit med Paulina och Viktor. Mums vad gott det ska bli.

Av Matilda och Linnea - 30 januari 2009 17:18

Blev inte nåt gym för mig och Matilda, Henrik åkte själv. Blev lite slut av min promenad på drygt 2 timmar. Gick nästan en mil.

Den träningen fick räcka för idag.


Jag Matilda blev lite trötta efter promenaden så vi tog en tupplur på soffan.


Nu bakar vi bröd och sen ska vi åka över till Viktor och äta middag.



Av Matilda och Linnea - 30 januari 2009 10:36

Idag är det äntligen fredag och helg. Inte för att det spelar så stor roll för mig som e ledig 7 dagar i veckan. Men henrik e ledig hela denna helg och det e trevligt.

Just nu e han på begravning, hans arbetskamrat dog för några veckor sen.


Jag väntar på min arbetskamrat Sara som e ledig idag så vi ska gå ut och ta en promenad. Trevligt med sällskap.


Matilda sitter i babysittern och väntar också på att vi ska gå ut. Tror hon kommer sova gått i barnvagnen. Hon har inte sovit sen vi gick upp vid halv åtta. Så hon börjar nog bli lite tröttis nu.


Resten av dagen blir nog lugn, vi ska försöka träna. Vi får se om det går bra att ta med matilda. Vi har inte testat, men tänkte göra det idag.


Min kofta kommer idag också, hon som sålde den skulle till stockholm i helgen så hon kunde leverera den till mig personligen. Snällt.




Av Matilda och Linnea - 29 januari 2009 17:28

Jag säger bara en sak, det blir bara två barn här.

Har spenderat dagen med Paulina och hennes tre barn. Jag förstår inte hur hon klarar alla kidsen, hur hon orkar.

Hon har gabriel som när vi är ute och går helt plötsligt sätter sig på marken och vägrar gå längre och vill inte stå på plattan till vagnen.


Men Paulina tar till slut till alla föräldrars lösning nån gång, mutor...

Han fick en halstablett sen ställde han sig på plattan.


Igår var vi och hälsade på Filip, han e så söt. Ser ut som en liten farbror.


Nu e jag hemma själv, Henrik jobbar natt. Tråkigt men vad gör man. Han e i alla fall ledig hela helgen.

matilda ligger och tränar i babygymmet.

 Och jag funderar på vad man ska äta till middag.

Av Matilda och Linnea - 28 januari 2009 20:40

jag vann precis för första ggn en auktion på Tradera.

Jag har köpt en busnel skepparkavaj kofta. Fick ge 800 kr för den.

Den kostar i butik 2295. Så jag e mycket nöjd.

Av Matilda och Linnea - 28 januari 2009 08:34

De senaste veckorna har Matilda börjat med att rejält suga på sina händer. Man kan vakna på morgonen av att hon ligger i sin säng och suger på sina händer och jollrar till lite.


Igår när vi hade henne i sängen på magen så lyckades hon till och med rulla över till sidan. Hon hade ingen hjälp av oss, men dock e det ju lite lättare rulla på ett underlag som e mjukt.


När hon sitter i soffan nu mera kan hon lyfta sig framåt så att hon faller framåt med kroppen. Så det gäller att vara med numera.


Idag ska jag åka in till stan och äta lunch med min kompis Mimmie. Hon har inte träffat Matilda ännu så det ska bli skoj.



Av Matilda och Linnea - 27 januari 2009 20:15

Oj oj vilken dag.

Det började då med att vi gick upp och åt frukost och pratade med den nya familjen Rinneby. Det var bara bra med dem.


Sen städade jag och matilda lite, damsög lite grann och plockade lite.

Sen tog vi en promenad till Bergshamra och skulle gå på vår första föräldrarträff i Bergshamra på öppna förskolan.


Det var väldigt bra. Roligt att träffa andra mammor som fått precis i samma veva som oss. Det var 9 barn i vår grupp och alla bor i samma område.

I gruppen var det 6 flickor och 3 pojkar. Girlpower.

Vi pratade om hur det varit första tiden och utbytte lite erfarenheter.

Vi bestämde även att varje onsdag kl 13 är promenaddag. De som vill träffas och tar en promenad tillsammans. Jag tror det kommer vara ett bra utbyte att vara med i denna grupp.


Sen åkte jag och Matilda till Solna C för att köpa en present till kusinen och lite smått och gott som Anna behöver.

och när vi var i Solna då ringde matildas farfar och nu även Filips morfar och frågade om vi ville åka och besöka familjen Rinneby. Och självklart ville jag och matilda det.


Så vi halv åtta träffade vi underverket och han var så liten. Eller det kändes så konstigt att hålla i en sån lite bebis igen. Man vänjer sig snabbt att de växer, svårt att tänka att matilda varit så liten. Men lilla Filip var väldig lik Joel i ansiktsform. Han var så snäll och underbar och låg och sov hela tiden vi var där.


Här nedan följer lite bilder från besöket.

Av Matilda och Linnea - 27 januari 2009 09:50

Igår kl 19:44 kom då Filip Joel Rinneby till världen.

Den lilla Prinsen vägde 3845 g och var 51 cm lång.

Vi har nu pratat med mamma och pappa Rinneby och de hälsar att de mår bra och deras prins har redan kissat ner pappa Joel.

Bra jobbat där lill killen :)


De kommer troligtvis komma hem hem i morgon så vi hoppas att vi får träffa dem då.

Här kommer lite bilder på prinsen från Anna och Joels mobilkamera.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards