Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Matilda och Linnea - 1 januari 2009 14:59

Ja då är det nytt år, 2009.

Igår var det nyårsafton och det var en mycket trevlig kväll.


Matilda fick på eftermiddagen sitta med farfar på hans skoter.

Hon såg ut att trivas om några år kanske hon åker där bak på ett skotersläpp.


Kvällen spenderades först i stugan som Tomas och Kersti hyr, där åt vi hummer till förrätt och lax till varmrätt. Och självklart sjöng vi massa med Abba singstar. Det är riktigt roligt. Jag vann över Henrik tre ggr. Jag var inte så dålig som jag trodde. Och ni som inte vet, jag är känd för att vara totalt tondöv. Så detta är ett spel jag inte velat spela förrut men jag måste säga det var skoj. Jag struntade i om det lät fördjävligt när jag sjöng.


 Sen efter laxen begav vi oss till Madde och Olles stuga där vi åt pannacotta och firade tolvslaget. Matilda satt i sin babysitter under tolvslaget, men hon trivdes där. Sen vid halv ett gick jag och lilltjejen och la oss.


Idag är det väldigt segt. Men det är skönt att bara slappa.

Vi får middagsgäster snart, Olle och Maddes gamla vänner Vanja och Johan kommer på besök.


Jag måste säga att under de 10 dagar så har Matilda verkligen växt. Hon ler varje dag. Hon fäster blicken hur bra som helst. Hon har börjat suga på tummen/ handen. Hon blir bara stadigare och stadigare i nacken.

Hon pratar bara mer och mer och gillar när man pratar tillbaka till henne.


Nej nu ska jag ta av mig långkalsongerna och lägga Matilda i sin vagn. Hon ligger och sover på min axel just nu.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards