Systrarna Jönsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Matilda och Linnea - 29 januari 2012 20:16

     

 
Av Matilda och Linnea - 29 januari 2012 20:13

Söndagen spenderades hemma hos Rinneby.
Lunch, pulkaåkning, tårta och bus! En väldigt bra dag!


         

             

Av Matilda och Linnea - 29 januari 2012 06:40

I natt sov båda tjejerna i samma rum, det gick bra. Linnea vaknade nu 06.20 och det var min morgon så jag gick bara in och tog upp henne. Matilda och Henrik de sover fortfarande.

Verkar ha gått bra, jag har inte vaknat av nåt i natt, i så fall är det Henrik som skött det.


Känns lite tomt inne hos oss, men ändå skönt. och matilda sa igår när vi flyttade sängen. Då slipper jag sova själv. det gillar inte jag!


Nu är vi uppe och går omkring här, eller Linnea gör det. Hon har även hittat sitt favoritställe, skåpet där alla plastbunkar finns. Vet inte hur många dagar per dag vi plockar in och hon plockar ut.


 

Av Matilda och Linnea - 27 januari 2012 20:25

ja då var det helg...

Veckan har gått fort, matilda har varit på Förskolan hela veckan och Linnea har haft sin sista vecka på Öppna Förskolan.

På Måndag börjar hon På Tellus förskola och avdelningen månen. Samma som Matilda, det känns skönt. Från början fick vi plats på en avdelning men det löst sig idag och Linnea kommer gå på Lilla Månen och matilda går på Stora månen.


Linnea går mer och mer, numera går hon nästan mer än hon kryper.

Precis lagon till hon börjar på förskolan :)


I helgen blir det kalas för Filip som fyllt 3!


Rapporter från min näsa. Har tagit bort plastbitarna nu och det känns bättre. Den är sjukt öm, men jag kan andas bättre hur den för varje dag som går. Henrik sa härom morgonen när jag vaknade att det var första ggn sen vi träffades att jag hade varit så tyst när jag sov :)


Bilder från ikväll:


     



Lite bilder från ikväll:

Av Matilda och Linnea - 20 januari 2012 08:40

Näsan mår bättre, den är sjukt öm och jag e väldigt rädd att
nån av flickorna ska komma åt den. Linnea har lyckas en gång och det var inte
skönt. Jag är väldigt täppt men det beror på att jag också har två plast skenor
i näsan för att stabilisera nässkiljeväggen. Dessa tas bort på tisdag.

Ett plus med att jag är täppt är att jag känner inte några
av Linneas bajsblöjor. Ibland har man tur.


Matilda ska på disco idag på dagis, så hon har satt på sig
disco kläder och är redo för dans.


Linnea ska till Öppna förskolan idag och öva lite, snart är
det dags att skola in även Linnea på förskolan. Den 30 jan är det dags. Tror
det kommer gå galant.


Linnea har nu även fått in en fin sömn cykel, i alla fall
den senaste veckan. Hon sover numera mellan 19-6.30- Brukar vakna en eller två
ggr för att hon inte hittar sin napp,  då
är det bara att stoppa in den och det blir tyst igen. Så nästa helg har vi
bestämt att då blir det ett gemensamt barnrum i denna lägenhet och ett vuxenrum.

Av Matilda och Linnea - 17 januari 2012 08:24

Matilda e snart så gott som frisk, tempen stod på 37,6 idag. Så vi siktar på dagis i morgon.


Jag kan rapportera att det gör sjukt ont att ha opererat nässkiljeväggen.

Uppvaktet från narkosen gick så där, alla som låg där inne fick höra mig spy tre ggr. Men fick två sprutor mot illamåendet som hjälpte. Blev tyvärr inte många timmars sömn i natt, hade alldeles för ont och tabletterna jag fått hjälpte inte mycket. Det känns lite mer hoppfullt nu på morgonen. Känns lite bättre.



Av Matilda och Linnea - 15 januari 2012 20:03

Helgen har bestått av Kalas för Linnea, fira farmor och Linnea. Och Matilda har blivit sjuk igen.


Hon blev bättre i fredag och åkte till biblioteket med mormor.

 Jag och Henrik lyxade till det och gick på bio och såg Nya Hamilton i Fredags.


Lördagen var det Kalas här hemma för Linnea.  Det var kompisar till oss och massa med barn :)

På Kvällen hade Matilda återigen blivit sjuk och hade 39.5 på kvällen.


Nu idag har hon haft hög feber hela dagen. Tycker så synd om henne.

I dag firade vi även Linnea och Farmor med släktmiddag i Täby. Blev lasagne och tårta.

Matilda kunde tyvärr inte vara med, hon fick vara hemma med mormor.

Hon gick och la sig med 40,1.

Hoppas verkligen att den här febern ger med sig snart, annars blir det nog ett besök till doktorn.


I morgon åker flickornas mor in till doktorn. Jag ska sövas under och operera näsan. Ta bort massa med brosk så jag äntligen kan andas som normalt folk.


Lite bilder från i lördags:


                               



Av Matilda och Linnea - 12 januari 2012 19:12

Bacillerna försvinner inte från Solna. Linnea är så gott om frisk, lite snorig men annars på ett gott humör.

Matilda däremot hon har haft feber nu i 3 dagar. Man riktigt ser på henne hur jobbigt det är. Ögonen är vattninga och hon går omkring i sin feberyra.

Men vi hoppas att det släpper i morgon, men vi får väl se.


Nu har flickornas mormor kommit på besök. Så de e väldigt glada och nöjda med det.

Linnea har spenderat dagen med sin mormor inne i stan och Matilda fick spendera dagen med sin far hemma.


Vi hoppas att det som sagt vänder i helgen, för då ska Linnea firas.


 



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards