Systrarna Jönsson

Alla inlägg under maj 2009

Av Matilda och Linnea - 29 maj 2009 17:02

Vi säger Glad Pingst!

I kväll blir det släktmiddag hos Hermansson, Kajsa fyller 20.


Jag och matilda åker ut på landet. Henrik jobbar så han kommer ut i morgon.


Matilda har fått ny outfit från H&M för dagens kalas.

Hon verkar vara glad för det.


Ha en toppen helg!



Av Matilda och Linnea - 28 maj 2009 08:00

Henrik tog Matilda i natt, två ggr fick hangå upp och ge henne nappflaskan.

Som tur var behöver man bara ge henne den, sen sköter hon resten själv.


Jag fick turen att gå upp med Matilda 06.20 Då var hon pigg och glad. Hon fick frukost vid sju. Välling är den nya frukosten nu. Och hon äter det gärna. Mums säger det och sen e flaskan slut.


Dock kunde inte Henrik sova så länge, för matilda testar sin skrikröst. Hon skriker lite kort för att man ska veta att hon kan. Så när Henrik kom upp hade han ett samtal med henne om att använda dem småbokstäverna.

Men tror inte det hjälper så mycket.


Nu äter far och dotter frukost, eller det e mer far och matilda ligger på golvet i köket och rullar runt.


Idag blir det e sväng till Rusta för att handla lite inför bröllopet. Sen blir det babysim för mig och Matilda.  I eftermiddag ska jag hem till Therese som ska provuppsätta mitt hår.



Av Matilda och Linnea - 27 maj 2009 20:34

Vi fick sällskap av Faster Karro som åt middag här och kollade igenom gamla bebiskläder som vi inte använder. Hon fick med sig en kasse härifrån.


Matilda var snäll, åt upp all gröt och var uppe ganska sent, hon gick och la sig vid kvar över sju :)



Av Matilda och Linnea - 26 maj 2009 18:31

I dag började jag och Matilda dagen med att sitta i gräset utanför huset här. Det var skönt, dock ville inte Matilda var där lika länge som sin mamma.

Men vi hann sitta där i en timme i alla fall.


Till lunch kom Henrik hem och vi åt mat hemma sen åkte vi till söder.

Där vi tittade på den fina vigselringen, jag prövade den. Den satt fint!!

Nu e vi båda två ringlösa för ringarna har lämnats in för putsning.


Henrik ville gå till en urmakare precis bredvid Smide och Form. Han hade dock lunchstängt till 14.30 Då ringde vi Kersti för att kolla om det var i sin nya våning. Och där hade vi tur, för Kersti och Kajsa var precis på väg dit.

Vi kan säga att lägenheten är mycket fin, det kommer bli många trevliga släktmiddagar där.



Av Matilda och Linnea - 25 maj 2009 17:13

Idag träffade vi Amanda och Paulina. Vi tog en fika och sen följde vi med Amanda till hennes BVC. Hon skulle vägas och mätas.

I skötrummet där kunde man själv väga barnen så jag passade på att väga Matilda, hon väger nu 9640 g och Amanda som nu är 1 år vägde 9510 g. Ja vi har en liten tjockis här hemma.


Efter detta blev det lunch och promenad runt stan. Försökte hitta en tyllkjol men ingen lycka. Men jag och Henrik ska in till stan i morgon så får se om jag gör ett försök då på söder.


Matilda hon har den senaste veckan verkligen tagit fart i hur hon tar sig fram. Hon rullar hej vilt och sparkar med bena. Hon kan även rotera och ändrar riktigt hur bra som helst. Det e bara upp med magen och rumpan och krypa. Men det e väl inte så lätt när man e ett litet svullo :)



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards