Systrarna Jönsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Matilda och Linnea - 28 februari 2011 08:40

              

Av Matilda och Linnea - 27 februari 2011 19:07

Igår kom vi hem från fjällen, resan hem gick väldigt bra.

Första natten hem blev sådär, Linnea sov så mycket i bilen så att sova på natten var inte vad hon ville.


Hon är väldigt mamig just nu också, eller väldigt tuttig om man säger så.

Det ska bara liggas och tuttas hela tiden.

Hon har på tiden i fjällen växt, vilket är naturligt. Men man märker att hon är med på ett annat sätt. Hon har börjat le mot en. Hon växer inte lika fort på bredden som Matilda men på längden tycker jag nog att hon växer en hel del.


Idag har vi varit på Vincent Outlet och köpt sommarskor till Matilda.

Hämtade upp lite barnsaker som min chef gett till Matilda på mitt jobb.

På eftermiddagen blev det badhuset, jag och Matilda badade och Henrik och Linnea åkte och handlade till middagen.


I morgon börjar vardag med dagis och jobb för Henrik och Matilda.


Det kommer lite mer bilder från fjällen, men tar det i morgon.



Av Matilda och Linnea - 24 februari 2011 12:19

Ja det är verkligen sjukstuga här.

Lovisa börjar bli bättre, hennes feber har släppt.

William är också på bättring.


Men nu har bacillerna också tagit tag i Olle och Johan, hade ett grepp om Karro också. Men hon börjar repa sig.


Vi andra står på bena och roar oss så gott det går i denna kyla.

Igår var det 27,3 minus på morgonen.


Jag och Matilda var ute nu på förmiddagen, men det var nog lite för kallt för henne egentligen. Så det blir leklandet på eftermiddagen idag igen.


Familjen Rinneby har åkt hem, och Matilda saknar sin kusin Filip.

Det e verkligen roligt att se dem leka och att de trivs ihop så bra.


Nu dags för lite vila innan eftermiddagen börjar.


  


Av Matilda och Linnea - 22 februari 2011 08:56

Nu är alla på plats.

Och i morgon åker första familjen hem, familjen Rinneby.


Bacillerna har inte lämnat huset.

Matilda fick en lite släng med feber, men det varade bara några timmar.


Lovisa och William är de som är värst drabbade.

Feber och förlylningar.


Linneas förkylning har inte släppt greppet ännu, hon hostar och man får suga ut snor.


Idag är det kallt här uppe, termometern visar -19.3

Så det blir leklandet på eftermiddagen. Innan dess blir det kanske en biltur ner till Bystugan för att se Farmor baka lite och köpa lite bröd.


    

Av Matilda och Linnea - 20 februari 2011 10:38

Vi börjar må lite bättre, sakta men säkert börjar bacillerna släppa greppet om oss alla.  Matilda har inte sovit så bra i natt, så hon ligger på soffan och sover nu.


Idag kommer Johan och Karro och barn och hund hit.


Vi kan nog snart öppna dagis här :)



Kusinerna

    

Av Matilda och Linnea - 19 februari 2011 13:06

Har varit lite radioskugga och svårt att få täckning men nu har jag lyckas få lite sol på modemet och har lite datatäckning.


Resan till Lofsdalen började inte bra och slutade inte bra heller. På morgonen när vi vaknade på tisdagen var Linnea rejält förkyld och hostig. Man blir extra nojig när de är så små som Linnea så vi bestämde oss för att åka in till Astrid Lindgren.

Det var inget allvarligt bara en förkylning.  Så skönt att det inte var värre.

Vi åkte hem och packade in allt i bilen och började åka upp.


När vi kom till Bollnäs började jag känna att jag har magknip och det blir bara värre. Vid Sveg så spyr jag upp allt jag har ingen magen.  Ja det var ju inte den roligaste bilresa jag har gjort om man säger så.


Vi har sen vi kom upp fått en frisk dag och det var igår. Linnea har ju dock varit förkyld och hostig.

Igår blev jag förkyld och Henrik fick feber.  Ja vi är inte friska familjen just nu.  


Anna och Joel med barn kom igår, så Matilda är överlycklig att Filip är här.


Nu hoppas vi bara att vi blir friska och kan njuta av våra dagar här uppe.

Av Matilda och Linnea - 14 februari 2011 19:46

Måndag kväll och båda tjejerna sover och det gör nog deras mor snart också göra.

Är trött som vanligt.


Men som jag konstaterat så finns det nu för tiden tre tillstånd man befinner sig i.

Det första är trött, det andra är trött trött och det tredje är då trött trött trött.

Man är alltså ständigt trött. Idag är jag på en 2 gradig skala: trött trött!


Jag har ju när Henrik inte jobbar natt världens lyx med att jag går och lägger mig när jag vill och det brukar vara vid 21 och sen tar han Linnea och ser till att hon somnar och behöver hon mat så får hon flaska då. Och sen behöver jag inte ta henne förrrän någon gång efter tolv, beror på när hon vaknar.


I morgon åker vi till Fjällen när Henrik slutat jobbat och blir däruppe i nästan 2 veckor. Tror Matilda kommer ha det toppen, alla kusinerna kommer ju komma upp också. Och idag när vi gick hem från bussen så sa hon till mig:

Jag måste leka i snön nu! Här e mycke nö och jag leka nu.

 

Och i fjällen finns det mycket nö och hon kan få leka hur mycket hon vill!


Nu ska jag jag göra lite mer packning och sen ta tag i lite av de saker jag ska hinna med innan vi beger oss i morgon och innan jag somnar ikväll :)




Av Matilda och Linnea - 12 februari 2011 19:44

Natten mellan fredag och lördag var katastrof för oss alla här.

Matilda måste haft växtvärk eller nåt. Grät och var väldigt ledsen inatt och höll oss vakna i över en timme med sina tårar.

Linnea hon tog över och höll sin mamma vaken när storasyster precis somnat in.

Linnea vaknade sen kl 05.40 och när hon precis somnat om då vaknar Matilda 07.10


Jag fick ligga och dra mig till 8.30 och sen åkte spenderade jag och tjejerna förmiddagen med Familjen Rinneby i Haga Parken och då fick Henrik sova.

Efter lunch kom Henrik och hämtade oss och vi spenderade eftermiddagen hemma hos Rinnebys.


  


 

                  

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards