Systrarna Jönsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda och Linnea - 29 maj 2010 21:05

Idag blev det en tur till Solna C, efter det barnkalas. Matilda lekte och hade skoj.

Tårta, muffins och fiskdamm. Kan det blir bättre?


Efter denna sockereftermiddag blev det Tacos till middag och badtime för Matilda.


Nu sover Matilda, jag och Mamma hänger i soffan. Henrik och laddar batterierna inför 4 dagar ensam nästa vecka med Matilda med Viktor och Christian. Dricka öl och umgås med grabbarna.


Jag åker i morgon till Barcelona och är tillbaka på torsdag. Blir shopping, sol, bad och se lite av Barcelona. Jag längtar men samtidigt tror jag att jag kommer sakna Matilda något oerhört. Första ggn borta så länge.

Men det kommer gå bra och ska bli skönt att åka med tjejerna.


  

Av Matilda och Linnea - 29 maj 2010 06:56

Matilda har numera fult upp med att dra Pippi i den dock paraply vagnen Matilda har fått. Igår när denna inskaffades och när hon kom hem så var det fram och tillbaka med vagnen. Det var en liten tjej som inte ville gå och lägga sig. Det var länge sen Matilda var så svårlagd.


Idag på morgonen, Matilda bestämde sig för att vakna kl 06.01 och var då redo att köra vagnen. Ja det e bara att haka på.


Idag kl 15 är det 2 års kalas hemma hos Maloua. Full fart kommer det att vara.

Innan dess tror jag att det kanske blir simhallen.


        

Av Matilda och Linnea - 26 maj 2010 09:39

Idag kommer Matilda mormor på besök, jag har sagt hela veckan till Matilda att mormor kommer på onsdag. Då tittar Matilda mot dörren för att se vem som kommer. Men ingen där.

Men idag kan hon titta mot dörren och springa mot mormor.


Idag är det jag som hämtar och vi ska hem och laga mat, sen kommer mormor vid 17.30


Igår var det då lite städning hemma hos oss, dammsuga och skura köksgolvet. Oj vad Matilda skrek när dammsugaren kom fram. Hon var inte glad. När Henrik var klar med köket tog jag resten av lägenheten och de två kunde gå in och leka med legot i hennes rum.


Efter städning tog jag och Matilda ett bad.
Lite trångt kanske men vattnet skvätter och jag Matilda tycker det är mysigt.

Efter bad var det dags för sängen för unga fröken Jönsson.

Och hon var som vanligt en duktig tjej som gick och la sig när man sa till.

Det enda är att hon inte kommer i sängen själv. Så man får lyfta i henne.

men efter det är det bara säga godnatt och stänga dörren.



Av Matilda och Linnea - 23 maj 2010 19:50

... ja det verkade som Matilda åkte på nåt 24 timmars bacill. Hon hade feber och var väldigt lös i magen. Febern var borta på lördagen och magen börjar sakta komma tillbaka till det normala.


Lördagen spenderade Matilda med Johanna och Johannas mamma som vill umgås med henne. De hade varit inne i stan, sprungit runt på Djurgården.


Jag och Henrik testade uteservering vid FrösundaVik med Camilla och Sophia.

Mycket trevligt ställe som rekommanderas.


Idag så kom Filip och Anna över på förmiddagen och lekte.

    


 Det blev lunch och sen åkte jag och Matilda över till Hammarbysjöstad för att fira Amanda 2 år.

Där var det fullt hus och barn överallt. Man var helt slut när man kom därifrån.


Matilda sover nu och jag ska försöka jobba igen lite det jag skulle hunnit med i fredags.


  



Av Matilda och Linnea - 21 maj 2010 15:00

Ja Matilda kom inte till Dagis idag, det visade sig att hon hade feber och det blev att stanna hemma. Henrik började jobba kl 14 så jag gick hem från jobbet efter lunch.


Henrik har sett på Pippi mest med Matilda under förmiddagen och gissa vad jag gör?

Jo Pippi går varm på dvd. Jag prövade att sätta på lite tecknat från Disney men det enda jag fick höra då var: Pippii PIppii.

Så det blev att byta film.


Febern ligger nu på 39, 2 , men hon har fått alvedon så hoppas att det hjälper.



Av Matilda och Linnea - 19 maj 2010 09:13

Mitt i veckan och jag sitter på jobbet.

Kan stolt meddela att jag har gått till jobbet 2 dagar i rad. Tar ca 45 min.

Men i morgon är det min tid att lämna så i morgon blir det t- banan.


Igår var det mums mums middag  hos Anna.

Pasta och en  fruktig efterrätt bjöds det på.

Matilda tyckte maten var så där och nöjde sig med knäckebröd.


Hon diggade Annas Balle ( Balkong) och tyckte att där var det roligt att hänga.

Hon visade upp Pippi dansen och ville hela tiden att vi skulle spela mer Pippi.


Matilda hade igår på Dagis ramlat och skrapat upp ett sår på hakan.

Men som vi säger ett av många krigsskador som hon kommer få under årens lopp.


Av Matilda och Linnea - 17 maj 2010 11:28

Utflykt med Matilda


  


Jag och Matilda åkte på utflykt i lördags.

Kl 8.07 gick tåget från Stockholm C, som tog oss till Örebro.

Från Örebro tog vi bussen till Karlskoga.

Där hade vi beställt en Taxi som tog oss till Gellerås motorstadion.


Där väntade mormor och Jens.

De var mycket glada över att få träffa Matilda.

Och Matilda var så glad över att få träffa dem.

Bilracingen som pågick där var hon dock inte så intresserad av, hon tyckte mest hon sin hink och spade och få gräva lite i grusgropen. Hon tyckte bilarna var intressanta i 2 min, sen var det bra.

Tillbaka till sin sandgrop och hink och spade. Som hon var noga med att poängtera var hennes. Så fort man tog den ifrån henne fick man höra: min miiinn!


      


Vi stannade kvar och sov i husbilen som mamma och Jens köpt. Den som sov bäst var Matilda vi andra sov så där. Regn och blåst som ställde till det. Det lät och man hade svårt att komma till ro.


På söndagen forsatte regnet. Men det gjorde inte mycket, vi fick en fin lördag och nu var det dags för åka hem.

Blev samma resa, fast bussen från Karlskoga gick till Degerfors. Där tåget gick till Stockholm C.

Matilda var så duktig och somnade på tåget.


     


På  kvällen kom Farmor och Farfar över och Matilda visade upp sina kunskaper att busa och hur mycket hon gillar Pippi dvd. Om och om igen får man se Pippi sången…

Här kommer Pippi…


Och när man Matilda säger Pippi är det mer; Piipppii


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards