Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Matilda och Linnea - 3 januari 2009 16:05

Det blev inte IKEA. Men det var inte Henrik som sa nej, det var för att det skötbord vi skulle köpa inte fanns inne. Så då skippade vi det och tog tag i projektet måla om köksväggen.


Vi åkte och tittade i barkaby, köpte en kofta på Sand. Och sen åkte vi över till Bauhaus och köpte färg och en lampa till Matildas rum.


Nu har jag målat första strykningen och snart ska jag börja på den andra.

Henrik har satt upp lampan i Matildas rum.


Imorgon får ni ser hur väggen blir.



Av Matilda och Linnea - 3 januari 2009 07:53

Nu är vi hemma i Solna igen. Borta bra men hemma bäst. Vi sa bägge två när vi kom in i lägenheten, vad stort vi bor.


Vi har haft det super, så skönt att komma bort. Blev tio dagar, trodde inte att det skulle bli så länge. Men allt gick jättebra. Matilda sov bättre borta än hemma. Idag vaknade hon kl 06.00 som vanligt. Henrik har varit uppe med henne en timme och nu sitter jag uppe.


Måste passa på att säga tack till Madde och Olle för all hjäp och Karro och Johan får vi inte glömma. Johan bytte blöja han med och Karro med. Tror Karro bytte fler än Johan:)


 Och min mamma har jag inte heller sagt tack till, hon var här före jul och tack mamma. Vi uppskattade verkligen när du tog Matilda några timmar på morgonen.


Vi är verkligen lyckligt lottade som får all denna hjälp och vi är verklig lyckligt lottade som har en helt perfekt dotter. Eller hur gumman?


Idag ska vi börja ta tag i lite saker. Jag vill åka till Ikea, vi måste lösa vårt skoproblem. Vi måste ha mer förvaring till dem. Och sen måste vi har ett mer stabilt skötbord än det som är över badkaret. Men vet inte om jag kommer lyckas få Henrik att åka till Ikea på en lördag???



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards