Systrarna Jönsson

Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda och Linnea - 30 juni 2011 19:50

Matilda hämtades kl 14 idag med och vi åkte hem och packade vagnen och picknickkorgen för att spendera eftermiddagen vid brunnsviken.


Hon hann dock med att skrapa upp knäna på vägen från dagis till bilen. Och hon var verkligen ledsen. Det blev hem och tvätta såret och sen ligga och ta det lugnt innan vi gick till Brunnsviken.


Vi hade det helt underbart med picknick middag och bad med Camilla och Sofia. Och kan säga att det var verkligen skönt i vattnet. Tror att denna dag badade jag mest!


Nu sover bägge flickorna och jag har även denna kväll Tv:n för mig själv då Henrik jobbar natt.


       

Av Matilda och Linnea - 29 juni 2011 19:20

Morgonen började 05.30 för mig med att gå upp med Linnea. Matilda kom upp vid 07.05 och tio minuter senare väckte jag Henrik för att få sova en timme till.

Men det vill vår äldsta dotter inte vara med på. Oj vad arg och vilken trots hon satte upp mot sin far. Det gick inte att somna om med de skrik som Matilda ställde till med. Allt var fel!


Det blev dagis för Matilda och jag och Linnea åkte till svedenbadet och kl 14 gick vi och hämtade Matilda för att fortsätta eftermiddagen där. Sofia och Camilla kom ner och gjorde oss sällskap.  Flickorna badade och hade skoj. Lite bråk emellan åt men det hör ju till med två trotsiga damer. Linnea satt i vagnen eller låg på filten och hade det skönt.


När vi väl kom hem efter kl 18 så var Matilda helt slut. Hon somnade på soffan kl 18.30 och då var det bara att lyfta in henne till sin säng, där hon nu sover.

Linnea fick gröt och sover nu gott i sin säng. Henrik jobbar kväll och  jag har tv:n för mig själv.


       

Av Matilda och Linnea - 28 juni 2011 20:43

Vi är nu hemma efter en underbar eftermiddag och kväll på Skarpö, hos Magnus och Therese.

Vi har badat och grillat. Till och med jag har badat, första doppet för i år. Det var 16 grader i vattnet och det tog tid innan jag kom i men hela jag var under vattnet!


Flickorna är nu friska. Matilda har fått vara hemma två dagar från dagis. Men i morgon ska hon dit och få leka med sina kompisar.


Eller som Matilda säger: Jag måste på en gången mamma! På en gången!



Av Matilda och Linnea - 26 juni 2011 12:50

Då är vi hemma från landet och med oss hem har vi två små sjuka tjejer.


Matilda sover just nu, hon hade 39.7 innan hon somnade.

Linnea har ögoninfektion och har inte lika hög feber. Hon har 38.0

Det var igår som tjejerna blev dåliga. Linnea hade lite klet i ögonen i fredags, men det blev värre på lördagen. Matilda hade 38.2 på morgonen på lördagen men klarade dagen ganska bra ändå. Hon gick dock och la sig med 39.5


Midsommarafton var toppen, vi hade underbart väder. Lite molnigt men det var helt ok. Vi åkte häst och vagn med de stora barnen på förmiddagen, det blev silllunch, dans runt stången, tårta, grilla och vin. Mycket lyckat och precis lagom.


Tjejerna har de här dagarna nästa turats om dåliga nätter, har en sovit bra har den andra sovit dåligt. Så man har lite sömn man vill ta igen. Men det kommer väl.


Nu lite underbara bilder från midsommar...


                           



Av Matilda och Linnea - 22 juni 2011 06:10

Igår vart det Skansen och vi hade tur med vädret. Det var sol och uppehåll hela tiden vi var där. Matilda såg på Herr Nilsson som hon sa.

Hon klappade en orm, men vågade inte ta på spindeln. Hon åkte lite karuseller och hade picknick.


     


Linnea hon hängde mest med, men var nöjd med det.

Just nu ligger hon i babygymmet eller mer utanför.

Mormor har åkt hem till Norge och vi har inte lyxen längre att lämna över Linnea till henne kl 06.00

Nu hägrar midsommar och landet. Sen är det en vecka kvar för Matilda på dagis sen 6 veckors sommarlov.



Av Matilda och Linnea - 20 juni 2011 20:53

Linnea brukar för det mesta vara en glad tjej.

 Men när hon är trött då e man trött... och då vill man sova nu!


 


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards