Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Matilda och Linnea - 30 mars 2010 20:33

Då sitter vi i Bilen, vi är nånstans utanför Bollnäs strax innan Järvsö (Lillbabs Land). Matilda e lite gnällig. Inte så roligt att sova i bilen. Hon skulle mycket hellre ligga och sova i sin säng.


Jag har suttit och jobbat, måste säga att täckningen är super. 3 Bredband rockar fett!


  

Bild utan Max vid Uppsala där dagens middag intogs.



Av Matilda och Linnea - 29 mars 2010 18:58

Ja idag var det min tur att få beskedet att Matilda hade bitit någon.

Ja det blir verkligen och hoppas att hon fattar att det får man inte göra.

Vi säger åt henne här gång med gång men det hjälper tydligen inte så bra.


Jag misstänker att hennes bitande har att göra med att det kliar och att hon blir exalterad. Hon nämligen 5 tänder på gång samtidigt nu. Så det måste nog klia väldigt mycket, och göra ont.


I morgon bär det av till Lofsdalen för att fira Påsk och få lite Påsklov. Så skönt att få lite semester.





Av Matilda och Linnea - 29 mars 2010 18:55


      


Av Matilda och Linnea - 29 mars 2010 18:51

Söndagen började med att jag bjöd mamma på brunch på Fåfängan.

Vi tog lite fel väg upp, trappvägen. Så jag släppade upp vagnen och mamma bar Matilda. Ja vi var värda brunchen när vi väl kom upp.


  


Vägen ner gick bilvägen.



Efter brunchen var vi bjudna hem till Paulina för att överraska Simone som har fyllt 7. Hon visste inte att vi skulle komma och blev väldigt överraskad.

Av mig fick hon en biodag, jag och Simone ska gå på bio.


  




Av Matilda och Linnea - 27 mars 2010 18:09

Då var Matilda frisk, äntligen! Hon hade feber igår när hon vaknde men fick lite Ipren och när hon gick och la sig på kvällen hade hon inte fått nåt mer och var feberfri.


Idag har jag och mamma varit på barnloppis här i solna, lite sommarkläder och två par jeans till hösten inskaffades och lite mer annat smått och gott.


Lunch åts i stan och tanken var sen att gå runt lite på kungsholmen men det regnade så det blev tuben till Solna C och en lekstund på Biblioteket som har en toppen barnhörna som barnen kan leka i. Och idag kunde alla påskpyssla också.


Lite mat handlades på Ica och sen blev det hem för lite middag. Nu sitter vi i soffan, Matilda leker med sin kassaaparat vi köpte till loppisen för 5 kr idag.





Av Matilda och Linnea - 25 mars 2010 19:23

Ja Matildas feber fortsätter och släpper inte greppet.

Idag har hon haft 40,0 och sen var den nere på 37,0 och sen upp till 38,5.

Ja det släpper väl nån gång.


Hon e ju på gott humör och det märks inte så mycket att hon e sjuk.




          

Av Matilda och Linnea - 24 mars 2010 18:06

ja det blir en dag hemma i morgon med.

Henrik tar förmiddagen och sen tar jag eftermiddagen.

Vi ska hinna med att åka till Dagis och gå på Matildas utvecklingssamtal.

Matildas mormor kommer i morgon, så hon får vara barn vakt i nån timme innan hon ska till min mormor.


Trots att gumman e sjuk och har idag pendlat mellan 39.5 och 38 så är hon vaken och ville inte sova. 40 min lyckades Henrik få henne att sova på förmiddagen.


Hon testade nya vagnen inomhus i morse och hon tyckte om den. Den kommer och ratta med glädje :)


  


Nu ligger hon i badet och simmar. Snart e det dock dags för kvällsmål och natti natti.


Ord Matilda numera kan ; Hej, Bajs, hejdå, mamma, pappa, nej


Men hon förstår destu mer. Nu går det verkligen race fart med hennes utveckling. Hon lär sig nya saker varje dag.


    



     

Av Matilda och Linnea - 23 mars 2010 20:05

Jag har den senaste månaden spanat och ringt på massa med Brio race vagnar på blocket och alltid är jag steget efter. Nån annan som har ringt före mig och köpt vagnen. Men idag lyckades jag vara först. Så nu står en Blå Brio race med ratt här hemma.


Vid två ringde de från Dagis och sa att Matilda var lite hängig, Henrik åkt upp och hämtade henne. Hon hade 39, 2 när han tog febern på henne. Hon e väldigt gnällig och inte riktigt med på iden att nu ska hon sova.


Så imorgon blir det att vara hemma från Dagis. Henrik tar förmiddagen och jag tar eftermiddagen.


  

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards