Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda och Linnea - 28 augusti 2011 20:12

Eftermiddagen spenderade på leklandet vid Infra City med Familjen Rinneby.

Som barnen lekte. Det var full fart hela tiden. 


För övrigt gjorde vi två kändisspaningar: Martin Melin och Tilde Fröling :)

Joel tyckte jag skulle ta kort på dem, men nej... Blev på dessa sötnosar istället!


                   


Och gissa var middagen intogs??


 

Av Matilda och Linnea - 27 augusti 2011 20:53

Idag säger vi Grattis till Lovisa som blir stora tjejen då hon fyller 2 år.


Vi säger även Grattis till Oskar som fick en lillebror igår.



Av Matilda och Linnea - 27 augusti 2011 20:25

Tiden går fort när man har roligt.

Denna vecka har bara rusat fram. Jag vet inte vart tiden tog vägen.

Jag har börjat jobba igen  och jag stortrivs. Man kanske inte får säga det, men det verkligen skoj att jobba. Man pratar med vuxna människor, man får lite utmaningar och man får använda hjärnan lite.


Linnea har börjat gå på öppna förskolan med sin Pappa och enligt rapporter så stortrivs hon också.

Hon har också mer och mer börjat krypa. Men hon e lite lat och grinig så hon ger lätt upp.


Matilda är verkligen stora tjejen, idag när vi var i lekparken så klättrar hon upp på höga klätterställningar helt själv. Hon tar verkligen efter de stora barnen. Hon har även börjat på Stora Månen på dagis. Hon går nu med de andra 3-4 åringarna.

Hon leker mycket med kompisarna Hedda och Lee.


Nu e det dags för flickornas mamma och sätta sig i soffan och bara njuta av tystnaden här hemma. Henrik jobbar natt och jag e själv.


I morgon blir det lek med pojkarna Rinneby. Är en månad sen jag såg dem sist. De har säkert växt enormt. Jag längtar tills att få träffa dem.


       

Av Matilda och Linnea - 20 augusti 2011 07:14

Igår var Matilda överlycklig när jag hade en liten spontan tjejmiddag som bestämdes på torsdag kväll. Paulina, väldigt gravida Therese och Johanna var här och åt Tacos.

Henrik var ut med Viktor. Matilda spexade och hoppade när Tjejerna kom. Sen skötte hon sig bra, hon åt med oss. Sen lekte hon lite och vid 18.55 kom hon till mig och sa :


Mamma jag e trött, jag vill sova.


Då var det Pyjamas och borsta tänder som gällde. 19.10 sov hon. Och Linnea la jag ungefär samtidigt och hon somnade också direkt.  Tänk om varje kväll kunde vara så.


Linnea var också helt betagen av Paulina. Så fort hon så Paulina blev hon helt tyst och bara lyfte huvudet för att bara titta på henne. Så Paulina fick hålla i henne och mata henne med vällingen.


Idag blir det Kalas för Gabriel som fyller 5 år. Stora killen!

I morgon blir det Kalas för Faster Anna som fyller mer än 5 år...



Av Matilda och Linnea - 20 augusti 2011 07:09

Fredag morgon med Linnea var det Henriks tur, hon vaknade 05.10, han fick henne att somna om i 20 minuter, sen tyckte hon det var morgon.


I dag var var det min morgon, hon vaknade 05.37 Jag fick henne att ligga still och tyst i sin säng till 06.01 Sen tog jag upp henne i vår säng... ja jag gav upp. Hon låg och sov av och till och myste. Sen gick vi upp 06.40


Skillnaden är att hon denna morgon är på strålande humör kan jag säga. Hon sitter här på golvet och så fort man tittar på henne skrattar hon. Så var det inte igår , när hon fick gå upp vid kvart i sex. Så jag ger upp och tror hon behöver den där sista mystimmen med sina föräldrar.


Vi tar striden nån annan gång.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards