Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Matilda och Linnea - 31 mars 2012 20:14

Henrik jobbar natt och nu sover barnen och jag sitter i soffan.

Jag och tjejerna var en sväng till Solna C på eftermiddagen. De pysslade, man fick måla en liten kruka och sen fick man jord och frön med sig hem så det ska bli gula blommar.

Matilda tyckte det var toppen att få måla mitt Solna Centrum. Efter detta försökte jag gå och titta på lite kläder till mig själv, men det var ingen bra ide med två barn. Så det blev biblioteket en timme i stället. Och det var toppen, de hade gjort en ny del för barn inne i biblioteket. Man kunde klättra, läsa böcker och leka med dockskåp.

Det blev middag i Solna för att slippa åka hem med två hungriga barn.


Det blev bad och sen kvällsmat hemma.

Nu sover dem som sagt och jag tror jag att jag ska göra samma sak som min flickor och ta ett bad.

Sen bädda ner mig själv i en helt renbäddad säng. Finns det nåt bättre? Lyx!


     

Av Matilda och Linnea - 31 mars 2012 12:41

Tjejerna har ju delat rum nu sen början av året. Och jag måste säga att det går väldigt bra.

Linnea vaknar ju alltid först och hon kan ju ligga i sin säng och babbla och allt hon håller på med innan vi plockar upp henne. Brukar säkert gå en 10-30 min innan vi tar upp henne. Och det är sällan Matilda vaknar, hon sover lugnt vidare och brukar oftast vakna runt 07- tiden. Det är som de har blivit vana vid att sova med varandra och det verkar tycka det är helt OK att dela rum med varandra.


         

Av Matilda och Linnea - 31 mars 2012 12:34

Igår satt jag och Matilda och såg på bolibumpa, de visa några barn som åker skateboard.

Matilda säger helt plötsligt: jag vill åka skiddy! Mamma jag kan åka skiddy, kan du köpa en till mig.


Jo hon kan så mycket Matilda.


   



Av Matilda och Linnea - 31 mars 2012 12:28

Linnea är ju i den åldern då hon testar det mesta, var kan man klättra.

För det mesta går det bra. Hon har precis kommit på hur man kommer upp för soffan själv. Men det måste sitta nån i soffan så kan ta tag i den personen och sen häva sig upp.


Vi hade i veckan utvecklings/ inskolningssamtal på dagis. Hur det hade gått och hur vi  tycker det funkar.

Ja vi var alla överrens om att inskolningen hade gått bra. Linnea trivs verkligen på sitt dagis och hon har inga problem att ty sig till personalen. Alla andra barn tycker det är jätteroligt att ha en lite bebis som de tycker hon är.



                 



Av Matilda och Linnea - 28 mars 2012 09:29

För några veckor sen köpte vi en cykel med stödhjul till Matilda på blocket.

Hon sa när hon fick den att hon kan cykla på den när hon blir stor.

För Matilda så blir man stor när man fyller 5.

Jag försökte förklara att man måste öva först.


Så vi gick ut och övade, och efter ett tag börjde hon få till det.



 

Av Matilda och Linnea - 28 mars 2012 09:22

Måste säga att det här med sommartid det är en mycket bra ide.

Sen vi ställde om klockan så sover Linnea  till mellan 06.00-06.30

Ljuvligt. Är som att få sovmorgon.


Matilda är en ung tjej som har koll på läget och är inte rädd för att tala om hur man ska göra.

Vi sitter i bilen tillsammans med farfar. Det är jag och tjejerna.

Matilda: Farfar man måste ha båda händerna.

Matilda : Farfar man måste ha båda händer där uppe.

Farfar: Va?

Annika: Hon menar att du måste ha båda händer på ratten.

Matilda: Min pappa har båda händerna där uppe.

Farfar: Ähh, din pappa. Man kör så här  ( visar att man har båda händerna där nere)

Matilda: Nej, där uppe!



Av Matilda och Linnea - 25 mars 2012 21:44

Denna söndag har bestått av; städning, lek, vila, en utflykt med saft och smörgås till mullemeck och avslutades sedan

med en släktmiddag på söder.

NU hemma och man laddar för en ny vecka och att cykla till jobbet i morgon.


Timmy har bott hos hos i helgen, hans matte och husse var på fest i Järvsö.

 


Bilder från Mulle Meck.

             


Av Matilda och Linnea - 24 mars 2012 11:54

Lördag och just nu är det lugnt. Linnea sover, Henrik vilar och Matilda ser på Spöket Laban.

På morgonen har vi varit iväg och badat, testade Mörby badet, får så där betyg av mig.

Dålig service och kallt i bassängen.


På eftermiddagen blir det en promenad.


Men tror jag att även jag ska vila lite... zzzz


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards