Systrarna Jönsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Matilda och Linnea - 31 januari 2011 13:45

Har tagit ett kort på Linnea med samma kläder som Matilda hade när hon var liten och samma bakgrund.

Är dem lika?

Nja... tycker jag.


  

Av Matilda och Linnea - 30 januari 2011 20:15

  

Av Matilda och Linnea - 30 januari 2011 20:07

Morgonen bestod av tvätt här hemma och sysselsätta Matilda.

På eftermiddagen tog vi en promenad till ÖverJärva gård, tittade på hästar och fåren. På vägen hem gick vi genom Ulriksdalsslottspark.

Blev en promenad på 2 h. Kanske lite långt för mig, men det gick.


  

Dop

Av Matilda och Linnea - 29 januari 2011 16:58

  


Kommer ni ihåg, nu är det snart dags att döpa nästa tjej.

Dopet är bokat till den 21 maj, kl 14 i Solna Kyrka.

Inbjudningar kommer längre fram med posten.



Av Matilda och Linnea - 29 januari 2011 16:54

Då var vi friska och Matilda var tillbaka på dagis igår.

Henrik jobbade igår och jag träffade en gamal arbetskollega som håller på att utbilda sig till hudterapet, så jag fick elevbehandling på på min fötter. Så skönt.


Idag har vi handlat en hylla till Matildas rum, vill få bort lite saker från golvet. Nu ska den bara upp på vägen...


Henrik jobbar extra 4 timmar idag, så jag och tjejerna är själva till halv åtta idag. Här hemma blir det idag veg. lasange.


Nu ropar Matilda på maten, ska kolla om den är klar.


Ha det gott och fortsatt trevlig helg.



Av Matilda och Linnea - 26 januari 2011 09:47

Jag som hoppades på ett under och att Matilda skulle vara frisk, men hon hade knappt nån feber. Men ändå lite grann, 37,5.

Man kan inte skicka henne till dagis med det.

Så det blir en dag hemma och hoppas på att i morgon blir det dagis.

Jag och matilda sitter i soffan och ser på Pippi. Linnea sover.


Det har hon inte gjort i natt, vaken mellan 03-05.15

Och matilda vaknade också vid kvart över tre och sprang in till mig och ropade på mamma. Efter mycket om och men fick vi henne att somna om i alla fall.


Idag jobbar Henrik natt och jag hoppas verkligen på en bra natt och dag.


Idag säger vi även ett stort Grattis till Filip som fyller 2 år idag.

Vi skulle över på middag men det blir att fira Filip för oss en annan dag.


Av Matilda och Linnea - 25 januari 2011 21:00

Natten mellan måndag och tisdag var inte en toppennatt här i Solna.

Linnea vägrade somna om efter sitt nattmål vid 03 och vill bara vara vaken, jag ville bara sova. Efter en timme  kom Henrik in till oss för att kolla om han kunde göra nåt, (han låg och sov i Matildas rum.)


Matilda hade sen igår feber och hon vaknade när alla vi andra var vakna, då kände jag att nu var hon ännu varmare än när hn gick och la sig.

Vi tog febern på henne, hon hade 39, 7.  Hon fick vätska och alvedon.


Efter en timme så sov båda flickorna i sina sängar och föräldrarna i varsitt rum.


Idag på morgonen så åkte Henrik till Tandläkaren och när han kom tillbaka åkte jag och Linnea till Solna C för att jag skulle slinga och klippa mig.


Matildas feber har idag pendlat mellan 39,5 till 38.3

Jag köpte med mig vätskeersättning hem och hon drack 2.5 dl av det under eftermiddagen och det gjorde susen. Febern gick ner och hon åt middag.

När hon gick och la sig var febern nere i 38.3


Flickorna har dock inte haft någon bra kväll, det tog 2 timmar att få Matilda att somna och Linnea har sen hon kom hem kvart i fyra inte kommit till ro.

Nu börjar hon ge med sig hoppas jag. För en likadan natt som vi haft vill jag inte ha igen.


      



Av Matilda och Linnea - 24 januari 2011 20:28

        

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards