Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Matilda och Linnea - 9 januari 2009 17:17

Jag måste ju visa hur bullarna blev. Fina va?

 Nu återstår väl bara att se vem som kommer hit först på bullfika.

Det är bara att bjud in sig själv.


Måste bara passa på att skriva om Matildas dygsnrytm de senaste två nätterna. Hon har somnat vid tio tiden och har inte vaknat förrän vid fem tiden för att äta. Sen äter hon lite snabbt och somnar om och vaknar igen strax före åtta.  Hur lyxigt som helst!


Av Matilda och Linnea - 9 januari 2009 15:37

Nu  är det en vecka sen vi kom hem från fjällen. Jag och Henrik gjorde en lista på vad som behövdes göras här hemma. Och vi är inte färdiga med listan men vi kom en bit på vägen.


Listan såg ut så här:

 Hälsa på Henrik farmor- Det har vi gjort

Bjuda in Anna och Joel på middag- Det har vi gjort.

Handla färg och måla om köksvägen- Det har vi gjort, jag målade :)

Köpa hylla och seb be Olle borra upp den i köket så att mikron kommer upp där. - Detta är gjort.  Tack Olle för hjälpen.

Köpa ett skötbord- Detta är gjort.


Sen har jag fått massa med annat gjort också, som inte stod på en lista.

Bokat dop, kyrka och lokal är bokat.

Bakat bröd.

Köpt en begagnad Emma fåtölj, se bild när Matilda sitter i den.

Bokat besök på banken, + varit där. Vi var där i en och en halv timme idag. Så nu har Matilda ett kapitalkonto med fonder, ett sparkonto och jag och Henrik har varsitt pensionsparande.

Jag har fixat en tavla till köket, köpte tyg och sen en tavelduk från Claes Olsson och sen spikade  jag. Gjort samma sak fast med tavelramar till matildas rum. Se bilder längre ner.


Henrik har tvättat, men Matilda har redan kissat ner och bajsat ner 5 handdukar fast han tvättade i går. Bra jobbat gumman.

Ni sover matilda i sin babysitter och jag bakar bullar. Så nu kan alla komma förbi på besök, jag e redo.


Idag var även jag på ansiktsbehandling i 90 min i morse. Var verkligen så skönt. Det är lyx.


Idag har Henrik börjat jobba efter sina tio pappadagar. Tråkigt, men det är verkligheten. Vi har det ju ändå väldigt lyxigt i Sverige med vår föräldrarledighet. Idag är det jag och Matilda som ska se premiären av lets dance. Vem har ni som favorit? Jag vet inte riktigt, måste nog återkomma i den frågan.


Nej bullbak väntar.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards