Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2016

Av Matilda och Linnea - 28 augusti 2016 21:03

I bland blir det inte som man tänkt sig. Vi hade tänkt en familjeutflykt till wenngarns slott på lördagen. Men i torsdag kväll däckade jag i förkylning och feber. Så det blev sängen för mig. Idag har jag varit feberfri så nu är det på väg åt rätt håll.

Tjejerna var i skogen i lördags i stället för wenngarn. Och idag hjälpte Rinneby att ta dem till sina kalas de var bjudna till. Nu hoppas vi på veckan som kommer blir bättre.

Av Matilda och Linnea - 22 augusti 2016 20:21

Hämtat tjejerna och kusinerna. Hem, mat, lite spel på paddan. Sen kom Joel och då bad i poolen.

Av Matilda och Linnea - 21 augusti 2016 22:12

Morgon började med modevisning, dock var jag inte så nöjd med att jag fick städa upp och plocka upp efter dem. Linnea fick ett utbrott för att det var fel lunch, blev utvisad till tvättstugan. Hon åt tillslut upp det som serverades, eller vi fick mata henne. . Sen blev det film på eftermiddagen här och fotboll för Linnea. Morfar kom på middag.

Av Matilda och Linnea - 21 augusti 2016 09:41

Linnea var bjuden på kalas igår. Så jag och Matilda åkte in till city och gick på Stockholms kulturfestival. Maraton i pyssel från stans alla museum.
Avslutades med sushi och glass.

Av Matilda och Linnea - 19 augusti 2016 20:14

Då var vi igång igen, skolan. Åk 2 kör vi detta år.
Veckan har varit lugn. Denna fredag avslutar vi med en trerätters färdig meny påse från köttmästaren. Mums.!

Trevlig helg!

Av Matilda och Linnea - 13 augusti 2016 08:10

Då var semestern över och jobb, fritids och dagis har börjat. Blev en mild start. 3 dagar sen var det planeringsdagar. Henrik åkte till blacksta med tjejerna onsdag till torsdag och på fredagen var jag och tjejerna här hemma i Täby.

Av Matilda och Linnea - 7 augusti 2016 10:02

Vi är nu hemma efter 4 veckors semester. I morgon börjar jobb, dagis och fritids. Skolan börjar den 18 aug.

Henrik tog tag i projektet måla om en sida av huset i år.

Jag hänger med barnen och det innebär poolen.

Eller att se över våra företagsamma barn. Matilda hade loppis igår, tjänade 15 kr. Linnea och hennes kompis Lukas de ritade teckningar och gick runt och knackade dörr. 20 kr kostade de. De sålde en var!! Så de fick gå till affären och köpa godis.
Linnea= säljande konstnär !!!

Av Matilda och Linnea - 4 augusti 2016 17:38

Idag blev det på fm ett besök på Västvallen och Trollstigen. På eftermiddagen tog vi oss ut och besökte Uppvallens fäbo.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards