Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Matilda och Linnea - 29 augusti 2012 21:43

Min tur art hämta tjejerna på dagis idag. Camilla hämtade Sofia samtidigt så jag bjöd hem dem på middag.

Fiskbullar till dem små och pasta sallad till vuxna stod på menyn. Linnea hon åt med hela ansiktet och bordet mot slutet.

Efter mat blev det ut till parken. Lek och skoj.
När vi kom och pyjamasen var på så tog det inte lång tid förrän båda barnen sov.

Matilda har nu accepterat att hon somnar själv, inte en gång gick hon upp. Så skönt!

Av Matilda och Linnea - 29 augusti 2012 21:38

Min tur art hämta tjejerna på dagis idag. Camilla hämtade Sofia samtidigt så jag bjöd hem dem på middag.

Fiskbullar till dem små och pasta sallad till vuxna stod på menyn. Linnea hon åt med hela ansiktet och bordet mot slutet.

Efter mat blev det ut till parken. Lek och skoj.
När vi kom och pyjamasen var på så tog det inte lång tid förrän båda barnen sov.

Matilda har nu accepterat att hon somnar själv, inte en gång gick hon upp. Så skönt!

Av Matilda och Linnea - 28 augusti 2012 13:38

Helgen är över och veckan är i full gång.


Mormor var här i helgen så tjejerna har kört med henne hela helgen. I fredag var de ute och shoppade och gjorde stan. Matilda försökte få mormor att köpa en busnel kofta till henne. Men där blev det stopp. En kofta för 2000kr till en 3 åring det är inte OK.


På lördagen var Matilda på sitt första kalas där hon lämnade själv. Var Alice på hennes dagis som fyllde 5 år. Så Henrik gick ditt med henne och kom och hämtade henne 2 timmar senare. Hon hade haft det toppenskoj. Hon har ju pratat om Alice kalas i en vecka hemma.


Matildas mamma hon sprang Bellmansstafetten med jobbet, 5 km. Var andra ggn på 6 år som min kropp sprang den sträckan. Tiden blev 31.34 Så nu har jag lite att jobba på, om en månad ska jag springa 1 mil Tjejlidingöloppet. Ska göra en sv. Tjejklassiker igen. Oj nu får vi se hur detta slutar.


Söndag var det kalasbrunch hemma hos Anna och Joel. Anna fyllde år i veckan och det firade med bacon och en supergod tårta.


Någonting som vi tog tag i helgen med hjälp från mormor var att få Matilda att somna själv. Vi har ju legat där inne i rummet med henne tills hon somnat. Och ja det börjar kännas som hon börjar bli tillräckligt stor för att somna själv. Så i lördag satte vi i gång. Och hon skrek och grät och sprang upp säkert en 20 ggr. Men vi gick tillbaka med henne till hennes rum, tog väl 1.5 h men hon somnade själv i sin säng.

På söndagen tog den 20 min och hon gick upp 4 ggr och igår var det 20 min och hon gick väl upp en 4ggr då med.

Av Matilda och Linnea - 22 augusti 2012 19:28

Flickornas mormor kom i morse. Idag är mormor på middag hemma hos en kompis och Henrik jobbar natt. Så vi tjejer har roat oss själva.

Vi har haft konstverkstad, badat efter det, byggt lego. Läst sagor och nu ska vi små flickor sova.

Av Matilda och Linnea - 19 augusti 2012 20:05

Linnea, vår vilda bebis. Hon har alltid blåmärken eller gjort illa sig på nåt sätt. Några ggr varje vecka får man höra att hon ramlat och slagit sig på dagis.

Idag var en hård dag enligt Linnea, hon somnade i min famn 18.50, hon brukar vara vaken till åtta.
Så det blir en tidig morgon för mig i morgon!

Av Matilda och Linnea - 19 augusti 2012 20:00

Vi har lekt med familjen Bäckman, varit på diggilo konsert i ulriksdals slottspark, lekt i en ny park på söder.
Hälsat på farmor på Södersjukhuset.

Nu är det bara en liten jönsson tjej kvar som ska somnar.

Sen så är kalas här hemma... Eller ska nog bara njuta av tystnaden.

Av Matilda och Linnea - 13 augusti 2012 22:58

Hämtade tjejerna, de hade haft det bra. Linnea hade gråtit när Henrik lämnade henne, men det hade gått över fort.

Hon hade varit arg för att det var fel napp lämnad på dagis. Hon har sin idéer min lilltjej. För hon har haft den nappen i en vecka men idag var det tydligen inte rätt napp.

Vi lagade pannkakor med lite kaos. Blev lite sönderkrossat porslin, bara jag som fick på mig. Efter lite dammsugning och mat så packade vi vagnen och gick till plaskdammen.

Linnea har sovit till 06.30 två dagar i rad så kanske börjar det bli bättre...

Av Matilda och Linnea - 11 augusti 2012 15:35

Vi är nu på väg hem från malmköping. Vi åt lunch och sen tog min krutfarmor en promenad hem. Där åt vi kakor och drack kaffe/ saft.

Jag tror hon uppskattade besöket och kommer le mycket när hon tänker på Matilda och Linnea. Matilda hon pratade i ett och farmor Inga fick inte många ord sagda. Linnea hon var över allt och ingenstans. Välte krukor och rykte av blommor.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards