Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda och Linnea - 30 mars 2011 07:28

Idag fyller flickornas mormor år.

Ett stort grattis från Matilda, Linnea och förstås Annika och Henrik.


Badflickorna

   

Av Matilda och Linnea - 30 mars 2011 07:23

Igår efter de stora tjejernas dagis blev det lek och middag här hemma hos oss.

Väldigt trevligt för alla.

Tjejerna fick leka och vi vuxna fick prata lite. Man blir förstår avbrutna av lite allt möjligt när det e barn inblandade. Men de är ju så härliga! Kommer man ihåg hur det var innan dessa underbara tjejer kom in ens liv?


Tjejerna tittade på favoriten Pippi.


 

De små tjejerna hade annat för sig.


   

Matilda och Jon

 


Av Matilda och Linnea - 28 mars 2011 22:50

Nyss hemkommen efter en konsert på Cirkus,Robyn.

Fanny lyckades fixa biljetter via blocket.

Och jag lyckades fixa Anna Selin som barnvakt eftersom Henrik jobbar natt.

Konserten var magisk. Så bra.


Första ggn vi hade barnvakt till Linnea också, och första ggn vi hade barnvakt till båda tjejerna. De hade gått väldigt bra. Jag  gick hemifrån vid 19, så jag hade fått Linnea att sova innan jag gick. Hon hade gnytt till några ggr, men det hade bara varit för Anna att sätta in nappen.

Matilda hon hade sjungit upp hela sitt register för Anna när hon skulle sova.


Nu är jag hemma och Anna på väg hem till sig.

Nu dags för mig att sova, misstänker att minsta Fröken Jönsson snart kommer att vakna och vill ha mat.


I morgon står lek med familjen Bäckman på schemat.


Av Matilda och Linnea - 27 mars 2011 21:42

På förmiddagen var det tänkt att vi skulle äta lunch i stan med Familjen Vennberg, men deras Oskar blev magsjuk och det blev inte av.

Matilda var besviken, hon var redo hela morgonen att åka in till stan och träffa Okar, som Matilda säger.


Så det blev en tur till Bromma blocks och leta laddare till datorn.

Lyckades på tredje butiken. Klassiska Classe han hade han!


På eftermiddagen blev det lek och fika i Hagaparken med bland annat delar av familjen Bäckman.


Nu sover båda tjejerna och jag ska snart dunna in jag med.

I morgon blir det powerwalk, känner att nu börjar man komma igång och då riktigt längtar man tills att få röra på sig ordentligt.


Bilder från i veckan som tagits med lilla kameran.


 


               

Av Matilda och Linnea - 26 mars 2011 17:44

Just NU..

Matilda sitter i soffan och äter sin tablettask Zoo. Lördagsgodis.

Linnea ligger i Babygymmet.

Henrik sitter i soffan med ett glas rödvin och sin Iphone.

Jag bloggar.


Igår...

Henrik var hemma med tjejerna och det hade gått toppen. Matilda hade varit väldigt hjälpsam när Linnea hade varit lite grinig.

Jag var ute och åt middag och drack två drinkar. Väldigt trevligt. Men vid halv elva kände mina bröst att det var dags att åka hem.

Nästa gång ska jag nog ha ammat klart innan jag går ut igen.


   


Idag...

Dagen har vi spenderat med Familjen Rinneby. Alltid lika trevligt.

Vi var uppe i ÖvreJärva Gård och tittade på fåren och deras små lammungar.

De var verkligen otroligt söta. Matilda blev lite rädd när de bääade lite mycket.

Blev en trevlig lunch och sen somnade ungarna i vagnen. Då blev det promenad och sen hem till oss för fika och lek för kusinerna.


           

   

Av Matilda och Linnea - 25 mars 2011 07:48

Igår blev det dagis och Matilda hade varit glad och lekt hela dagen.

Nu sitter vi soffan och jag är en aningen trött.

Linnea var vaken mellan 01.50 till 03.24 För att sen vakna kl 05.20 och somnade om för 10 minuter sen.

Men nu har jag ju Matilda och ta till Dagis.

Men det är bara hugga i, vila kan man göra någon annan gång eller :)


Idag blir det tjejmiddag för mig ute på stan, Henrik har tjejkväll hemma själv.



Av Matilda och Linnea - 23 mars 2011 20:03

Ja Matildas feber var inte att leka med igår. Den var uppe i 40.5 ett tag. När hon fick ipren fick vi ner den till 39.


Man märkte att hon var sjuk, för hon gick igår självmant och la sig i sin säng.

Idag när hon vaknade hade hon ingen feber, men när hon gick och la sig nu hade hon 38.1 grader. Jag hoppas att allt har släppt tills i morgon så att hon kan gå till dagis.

Men vi får se.


Henrik jobbar natt idag och jag och Matilda och Linnea fick middagssällskap av harfar och harmor :) Alltid trevligt att få vuxensällskap när jag och tjejerna är själva. Matilda hon körde hårt med harmor och harfar. De skulle läsa för henne, de skulle leka med henne. Hon pekade och visade vad de skulle göra.


Nu sover båda tjejerna och jag ska passa på att göra lite smått fix och trix.



Av Matilda och Linnea - 22 mars 2011 07:27

Matildas förkylning utvecklades till feber på 39 grader och mera hosta.

Ja så nu är hon hemma för andra dagen från dagis.


Henrik var ledig igår så han var hemma med henne hela dagen. Jag tog en paus och tog en promenix och lunch med Anna och Pontus.

Idag börjar Henrik kl 15, så jag kan nog ta en promenad idag med.


Föräldrarmöte på dagis idag, farfar kommer över och passar Matilda och lägger henne för kvällen. Jag och Linnea knattar upp till Dagis för att gå på mötet i kväll.


Idag har jag och Henrik turats om om morgonen. Båda våra tjejer vaknade kl 05.45.  Inte så roligt att gå upp, Henrik tog morgonpasset och jag fick sovmorgon till 07. Nu har Henrik lagt sig för att sova lite till och jag och Matilda ser på Bolibumpa.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards