Systrarna Jönsson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda och Linnea - 31 oktober 2010 12:42

Fredagen började med att jag hämtade både Matilda och Sofphia på Dagis.

Tog med mig båda tjejerna hem.

Henrik frågade mig på morgonen hur jag skulle få med mig båda hem.

Men det gick bra, satte dem bägge två vagnen och sen åkte vi bussen.

det var mer mitt bäcken som tog stryck av att dra vagnen upp för kullen där vi bor :)


  


Vi lagade middag och Camilla kom och åt och hämtade Sofphia.

Matilda var mycket nöjd med att Pia följde med hem, lyckan var total när hon insåg på dagis att Pia skulle följa med hem. Hon kramade om henne och berättade för alla att det var; Min Pia!


I  lördags blev det bad med Familjen Bäckman. Matilda njöt som vanligt och denna gång var det något som höll en från vattnet i omgångar. Det var Noomi som satt i sin babyskydd. Matilda var tvungen att hela tiden gå upp och titta bebis.


På Eftermiddagen åkte jag och Matilda in till stan för att leka lite i Vasaparken med Oskar och Therese.

Matilda som vanligt: Min Oskar!

Men det var så söta när de satt i den stora lastbilen och Oskar körde, han älskar allt som har med bilar att göra.


  


I morse har jag haft lyx, jag har fått 2 timmar bara för mig själv.

Henrik har ju jobbat natt, och Matilda var och badade med Farfar eller Olla som Matilda säger.

Jag städade av lägenheten lite fort och bäddade rent hos Matilda sen har jag bara tagit det lugnt. Så skönt. Nu är Matilda tillbaka och sover i sin säng.




Av Matilda och Linnea - 27 oktober 2010 07:06

Igår var det fel person som hämtade på Dagis igen. Henrik var där och skulle hämta Matilda. När han sa hej, så fick han tillbaka:

Nej, Famoo hämta.

 

Ja efter lite övertalning så fick han med sig Matilda hem.

Matilda hade haft det bra, fröknarna tyckte hon hade pratat lite väl mycket när det var dags för vila. Ja pratkvarnen är nog här för att stanna är jag rädd.


Det hon pratar om mest just nu är,


Rika hemm ovaa.  Vilket betyder Richard åka hem och sova. Han var här i söndags och han sa när han åkte hem att han skulle åka hem och sova.


Momoo bajs sko. När vi var ute och i lördags och på väg till bussen trampade mormor i hundbajs. Och dett tycker Matilda e väldigt skoj.


Pia hemma mamma. Matilda kompis Sofia är sjuk och har varit hemma med sin mamma de senaste dagarna.


Idag är det dags för MVC besök för bebisen. Matilda skulle nog gärna vilja vara med. För hon brukar varje dag lyfta på min tröja och puss bebisen och sjunga:

Lilla bebis, lilla bebiiis!

 

Matilda kommer vara i himmelriket när vi om 3 veckor åker till Karlskrona för att hälsa på William. Vad vi kommer att på höra om bebisen.


Av Matilda och Linnea - 25 oktober 2010 19:17

Gårdagen bjöd på regn hela dagen, så det blev bad på förmiddagen för Matilda.

Hon hade lika roligt som vanligt. När hon sitter i bilen på vägen till badhuset är det enda hon pratar om:

Åka Bala, Åka Bala!


Efter lunch och lite sömn bakade vi bullar. Matilda bakade och åt deg. Och sen målade (penslade) hon bullarna tillsammans med mormor. Och resultet var riktigt gott!


  


Richard var över på middag och Matilda pratade 2 timmar innan Richard kom om att Rikar komma. Rikar komma. Och sen när han ringde på dörren belv hon lite blyg, men det släppte efter en kort stund.


      


I morse vaknade jag av en duns, jag förstod på en gång vad det var. Matilda ramlade ur sängen när hon sov. Har nästan väntat på att det skulle komma. Sover man som Matilda och rör sig runt så var det vara en tidsfråga.

Hon blev mest rädd och ledsen men gjorde sig inte illa.



Nu sover hon för natten och idag känns det som om jag kommer göra desamma.

Är väldigt trött idag. Och idag kan man gå och lägga sig när man vill utan dåligt samvete, Henrik jobbar natt.










 

Av Matilda och Linnea - 24 oktober 2010 07:01

Söndagmorgon och jag e vaken kl 07.00, Matilda sover, Henrik sover. Min mamma e också vaken, men jag e nöjd har bara varit uppe en gång i natt på toaletten, och sovit ok däremellan.


Igår var det dockteater på söder som stod på schemat, var en föreställning som heter Den vilda bebisen och mamman. Matilda tyckte det var bra, men lite långt. Föreställningen var från 2-6 år och det var mest 2-3 åringar i publiken. Och man märkte att de flesta började få myror i rumpan efter 35 minuter.

Men man förstår också varför dem har 2 års gräns. Precis 2 som Matilda är är precis på gränsen.


Sen blev det lunch på söder, lite shopping och sen hemmalagad pizza till middag.


Idag får vi se vad vi hittar på, kanske blir det lite "bala"? :)

Morbror Richard kommer över på middag i alla fall.


Lite bilder:

          



Av Matilda och Linnea - 22 oktober 2010 10:01

Igår var eftermiddagen då jag skyller allt på gravidhjärnan.

Det var jag som hämtade Matilda och det gick bra.

Problemet började när vi gick av bussen och jag upptäcker att jag inte fått med mig nycklarna.


Detta kan bli lite jobbigt. Henrik jobbar natt och våra extra nycklar i Täby har fått fötter och bor numera  på okänd adress.

Men vi har fixat nya, men det har vi inte hunnit lämna till Madde ännu.

Ringer Henrik han kan inte lämna jobbet. Olle han var på väg till Finland med jobbet.

Då säger jag tack och lov för svärmor. Hon sätter sig i bilen och åker till Henrik för att hämta Nycklarna och kommer sen till min och Matildas räddning.


Vi slapp spendera natten i trapphuset    

Av Matilda och Linnea - 21 oktober 2010 12:07

Idag på morgonen kom mormor på besök över helgen.

Matilda verkade ha ställt in sig på att hon skulle ha kommit igår.

För när jag hämtade på dagis igår, så sa jag hej och Matilda bara tittade på mig och sa:

Nej, momoo Hämta!

Jag försökte förklara att nej, Mamma hämta och mormor kommer i morgon. Men den gick inte hem:

Nej, momoo hämta!


Efter mycket om och men fick jag med mig henne hem. Fick höra av personalen att Matilda hade berättat för alla att hennes mormor skulle hämta henne.


Jag och Matilda tog oss till bussen och där var ju lyckan total när vi hamnade bredvid en bebis på bussen. Matilda är väldigt inne på bebisar just nu. Hon babblade hela bussresan om :

Mamma, titta bebis.

Denna lilla bebis var 10 månader och Matilda trodde att namnet på Bebisen var Pippi, men det fick vi rättat till Sebastian.

Och efter ett tag så lyckades Matilda hålla Sebastian hand  när vi ställde vagnarna ännu närmare varandra. Lycka var total.

Mamma, hålla bebis Hand! säger Matilda.


Vi tog oss till Solna C, och jag tog vaccin mot influesan. Jag tillhör en riskgrupp som gravid och kan jag minska riskerna på att åka på det där i december/ januari så tänker jag göra det. Högggravid och influensa låter inte skoj.

Blev även lite shopping till mig :)

En kjol och par svarta stövlar.


Idag är det jag som har turen att hämta Matilda igen, jag bara hoppas att hon blir lite gladare att se mig idag :)



 

 




Av Matilda och Linnea - 19 oktober 2010 12:32

Helgen är förbi och det är tisdag. Regn i Stockholm


Helgen bestod av bad och släktmiddag.

Söndagen så var det dags för bad kl 9.00 i badhuset med Matildas två kompisar från mammagruppen, Sofia och Mira.

Sofia eller Pia som Matilda säger är storfavoriten just nu. Matilda pratar om Pia dygnet runt just nu känns det som.

Så glädjen när Pia kom till simhallen var enorm och tårarna när vi skulle säga hejdå var enorma.


Tur att de går på samma dagis så att de får träffas ofta.


Matilda hade skoj på släktmiddagen på söder, stora hunden Molly var fortfarande lite läskig. Men Henry däremot han var en väldigt skojig kille.


Tisdag idag och Henrik är ledig hela dagen. Matilda fick sovmorgon och väcktes till liv vid åtta idag, sömntutan.

Jag har lyxen att jag varken behöver lämna eller hämta idag. Får istället lyxen att komma hem till en Matilda som springer så fort hon kan när jag kommer in genom dörren och skriker MAAAAMMMMA!

Det är kärlek!

Av Matilda och Linnea - 15 oktober 2010 16:04

Veckan har gått fort som bara denna.

Fredag och Matilda är hämtas av Farmor idag. 

Matilda visar nog alla sina tricks för henne ikväll.

Hon ska sova där också.

Jag och Henrik jobbar bägge två, jag ska få äran att se Ladies Night i Globen.

Det ska vara ett spektakel att beskåda.


I veckan har det annars inte hänt så mycket.


Henrik försöker få Matilda att säga ; Mamma Katla.

Han får då tillbaka:

Nej Pappa, bara Mamma!

Det är min tjej det!

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards