Systrarna Jönsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Matilda och Linnea - 28 februari 2012 20:44

ja bacillerna går verkligen runt nu.

Sist var det jag som drabbades, förkyld och feber.

Men idag var jag tillbaka på jobbet.


Flickorna mår bra, ja lite små snorriga. Men som sagt detta försvinner väl i Maj nån gång.


Linnea sov till 07 i morse, rekord nästan. Hon vaknade försig vid 05.20, men sen somnade hon om av sig själv.

Jag hörde hon vaknade flera ggr men hon lyckades somna om själv varenda gång själv.

Tänk om det är på väg att vända och hon är på väg in i en period och sova längre än till 05.10

Vi har dock infört kvällsvällingen igen, hon får en flaska välling kl 22. Hon dricker den sovandes så hon vaknar inte och hon klarar sig längre och vaknar inte upp helt vrålhungrig. Hon var väl inte redo för att sluta med kvällsvällingen, så det blir att fortsätta ett tag till.






Av Matilda och Linnea - 23 februari 2012 19:44

Ja det där pusslet med två föräldrar som jobbar började på en gång.

Matilda hade feber och väldigt hes när hon gick och la sig i tisdags.

Blev ingen roligt natt, blev att ta ett barn var. Matilda hade 40,5 på natten. Och på onsdagen så var båda två flickorna sjuka. Feber och snor som rinner...

Så dessa två dagar har vi tagit halva dagen var och sen har man varit på jobbet andra halvan.

Matilda är nu frisk och får gå till Dagis i morgon.

Linne har fortfarande feber och hade 39,4 när hon gick och la sig.


Jag hoppas att natten blir OK, för Henrik jobbar natt och man känner att lite sömn vore inte dumt.

Nej, dags att jobba bort lite jobb och sen sängen.


God natt!

Av Matilda och Linnea - 21 februari 2012 11:21

Helgen passerade och det är nu tisdag.

Denna tisdag började kl 05.30 med att båda tjejerna tycket det var morgon.

Jippi.

Försökte få Matilda att somna om men det gick inte… hon behövde inte sova tyckte hon.


En liten egenhet som Matilda har börjat med att ställa Varför frågor om allt.

Varför måste du jobba? Varför måste man betala räkningar?

Varför måste jag sova? Varför?

Säger man åt henne att göra något, jag då får man tillbaka ett varför?

Varför måste jag tvätta händerna?

Varför får man inte göra så eller si?

Ja varför måste Matilda ställa frågan Varför hela tiden??


Jag lämnade båda tjejerna på dagis för första gången i måndags.

Det var en pärs. Första ska man göra i ordning sig för jobb, fixa i ordning flickorna.

På med ytterkläder och sen ta sig till dagis. Men det gick och vi kom fram i tid och jag kom till jobbet i tid.

På fredag är det dags igen. Nu börjar nämligen livet med två barn på dagis och två föräldrar som jobbar heltid.

Nu börjar pusslet.


Av Matilda och Linnea - 17 februari 2012 13:02

Vi kom hem utan några fler kräkincidenter.

Min mage var lite konstig och igår fick jag gå hem från jobbet med världens magknip.

Men idag är jag på bena och jobbar.


Matilda är glad, hennes mormor är här och Linnea hon e glad hon också.

Ja hon e ju glad för det mesta. Dock börjar man märka hennes vilja och envishet.

Vet inte riktigt var hon har fått det ifrån…


Linnea har även 3 tänder på gång nu, så hon är inte längre tvåtandad.


Idag ska mormor vara barnvakt och jag Henrik ska ut och äta med paret Strand/ Holmberg och i morgon ska  jag och mamma

äta brunch på Hasselbacken sen blir det Robert Gustafsson på Cirkus.


På söndag firar vi Farfar Olle som fyller år idag.


Ja det var helgen.

Av Matilda och Linnea - 14 februari 2012 19:22

Idag är nog den dagen då vi har varit sämst väder, blåst, snö och allmänt grått/vit över himlen.

Jag hade lovat Matilda att vi skulle åka bandvagn till Våffelstugan.

Så vi tog pulkan ner till byn och åkte upp med den vita som Matilda sa.

Det var jag och matilda och ett äldre par som åkte upp. Upp vid våffelstugan blåste det ännu mer.

Så vi fikade och sen åkte vi ner igen.


     


Det blev leklandet och sen hem och pyssla lite.

Vi har även börjat städa lite för i morgon åker vi hem om inte..

Ja 20 min innan Tjejerna skulle gå och lägga sig, då står Matilda i köket och säger att hon har ont i magen.

När hon tredje ggn säger att hon har ont i magen, så börjar vi förstå att hon har verkligen ont i magen.

Då spyr hon upp hela middagen. Japp då var vi där igen med kräk...

Blev att tvätta, skura och ställa Matilda i duschen. Dock verkade Matilda må ganska bra efter bara spytt upp allt.

Hon åt lite yougurt, borstade tänderna och somnade på 3 minuter när hon hamnade i sängen.

Det värsta för henne var nog att hon höll i Ola (Matildas tygdocka) när hon spydde, så den åkte in tvättmaskinen också. Och det tog hon inte så bra. Som tur var hade hon tagit med sig sin Räv hon brukar ha på dagis, så den fick duga nu.


Så vi hoppas nu att detta bara var detta och ingen mer spyr. För både jag och Henrik har planeringsdagar på jobbet på torsdag.


Av Matilda och Linnea - 12 februari 2012 19:09

En dag som denna är varför det är så underbart att vara i fjällen. Sol och 4 minus.

Förmiddagen spenderades vid huset och lunch hemma. Därefter blev det backen.

Jag åkte skidor och tyckte det var riktigt skoj.

Tjejerna och Henrik var ute i lekparken och sen leklandet. Sen bytte jag av och Henrik åkte lite bräda och jag och tjejerna var i leklandet.


Det är mycket danskar i lofsdalen just nu, överallt hör man danska.
Även en del Göteborgare, åkte liften upp med några och deras sportlov börjar i morgon.


Lite bilder från i morse;


                 



Av Matilda och Linnea - 11 februari 2012 17:53


På förmiddagen var jag och Matilda ute, åkte lite sjärtlapp. Men det var ganska kallt idag.

Vi har testat resturangen i backen, dem har bytt ägare. Inte så mycket att hänga i julgranen.

Maten får 2,5 och 5 möjliga av mig.

Henrik åkte lite skidor och vi tjejer var en sväng på leklandet.


Till middag har vi avnjutit en boeuf bourgogne och när barnen somnat blir det en bastu.


Lite bilder från i morse;


         

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards