Systrarna Jönsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Matilda och Linnea - 29 augusti 2009 20:31

Dagen började med att Matilda bestämde sig för att det var morgon kl halv sju.

Men hon fick ligga och dra sig så att hennes mamma kunde göra desamma.

Men vi sju gick vi upp.


Vi städade lite och matilda sov lite innan babysimmet.


Mötte upp farmor Madde utanför Babysimmet och matildas glädje när vi gick ner i bassängen gick inte att ta miste på. Hon var riktigt glad. Det blev lite bad och ruschkana.  Och Matildas mamma och farmor tyckte det var lika roligt som Matilda och bada. Den som vill följa med är det bara att säga till. Vi simmar på lördagar 12:15 och det är 34 grader i vattnet. Skönt!


Efter babysimmet var det meningen att vi skulle åka hem och ta emot massa med barn och deras föräldrar. Men alla ställde in, sjuka barn.

Men det gjorde inget för vi gick ner till 4H gården i Huvudsta och träffade Paulina och Viktor och alla barnen. Matilda fick gunga och leka med sand. Och äta sand, det var gott hälsar Matilda.


Efter detta blev det en sen brunch nere på pampas marina. Där det var barnaktiviteter. Hoppborg och massa med annat skoj. Till och med jag smet in och hoppade i hoppborgen med Simone och Gabriel. Det var väldigt roligt! Men sen ropade en lite snäsig 16-åring att det får inte vara några vuxna i hoppborgen. Ja ja, jag fick hoppa en stund i alla fall.


Nu sover äntligen Matilda. Det tog en timmer att få henne att sova idag.

Men nu sover hon och jag ska titta på lite Royal Pain. Ny serie som jag börjat titta på.


God natt!

Av Matilda och Linnea - 28 augusti 2009 18:21

Denna helg har jag längtat efter sen jag började jobba. Sen jag började jobba har jag varit borta varenda helg från Matilda. Först bröllop i Skelleftå, sen bröllopi Enköping och sen kickoff med jobbet.


Så nu äntligen en hel helg med Matilda.

Tråkigt nog är inte Henrik hemma ( han seglar i helgen med Viktor och Anna) så det blir Tjejhelg i Solna!


I morgon blir det Babysim, farmor ska med.

Efter det ska lite av mammorna och pappaorna  från föräldrargruppen

komma hit och fika.

Så får träffa alla igen. Jag kan ju inte längre vara med på promenaderna.

Ja just, Henrik vågade sig ut på promenaden i torsdags.


Sen på söndag ska vi promenera lite med Therese och Oskar. Efter det blir det födelsedagsfika hos min kompis Annika. Fint namn va?


Nej nu ska jag leka lite med Matilda.


Trevlig helg.





Av Matilda och Linnea - 27 augusti 2009 10:13

I morse så kom lilla Lovisa till Världen.

Vi säger ett stort Grattis till Matildas

senaste Kusin och ett stort Grattis till

Familjen Jönsson från Familjen Jönsson!



Av Matilda och Linnea - 26 augusti 2009 20:13

Oj denna vecka är det fult upp för Matildas mamma på jobbet. Man kommer hem och är helt slut. Men det brukar vara så när det är månadsslut.

Så det är bara att bita i det sura äpplet.


Matilda åkte båt i går med faster och hennes kompisar. Pappa Henrik körde.

Så Matilda sov så skönt i Jennys famn på vägen till Vaxholm och på vägen hem prövade hon Julias famn och den var lika skön att sova i.


Idag har Matilda haft fullt upp. Hon har varit inne på KTH och skrämt doktorander. Hon har sin nya grej att hon skräms och då ska man låtsas bli rädd och då skräms hon ännu högre sen. Hon tycker det är väldigt skoj.


Matilda har även varit på konferens, sin första. Hon tyckte det var så där, klarade en timme ungefär. Sen fick Pappa Henrik ta och åka därifrån.


Då blev det shopping av vinterskor till Matilda. Men det var ett problem. Matilda har ärvt sin mammas tjocka vader. Så det gick knappt att få upp. Så vi får väl se hur det blir med de där skorna. Pappa henrik prövade inte skorna när han köpte dem.


Sen blev det storhanling med pappa, och sen hem och krypa runt och Pappa försökte laga mat. Men Matilda tyckte det var roligare att åla runt och dra i sladdar och möblera om bland böckerna än att titta på när Pappa lagade mat.


Jag köpte en potta till matilda för ett tag sen, jag brukar sätta henne på den när jag ska gå på toa, nån gång kanske hon fattar vad hon ska göra.

Det har inte hänt ännu.


Det blev mat tillslut och jag kom hem vid sju efter en lång dag på jobbet.

Nu försöker Matilda sova, går sådär...


I morgon blir det äntigen Öppna förskolan för Matilda. Träffa lite kompisar. Det är mammapromenad kl 12.30 också. Ska bli spännande om Henrik vågar vara med på den...



Av Matilda och Linnea - 24 augusti 2009 18:25

Då var man äntligen hemma igen.

Kick offen med jobbet var bra. Mycket bra talare.

Bland annat denna kille: http://www.loparlarsson.se/

Han var verkligen imponerande.

Tänk er att springa i 48 h. Det är nog inte alla som klarar det.

Eller att ro över atlanten.


Matilda har haft det bra med sin pappa.

På söndagen fick hon träffa sin gudfar och gick runt på söder.

De gungade och hade det bra.

De var även hemma hos Pappas faster och blev livrädd för deras hund Molly.

Molly ville hälsa och ge Matilda en puss. Det skulle hon inte ha gjort. Matilda skrek och blev fullkomligt livrädd enligt hennes Pappa.

Men det kanske inte är så konstigt, hon är van att få hundpussar men av små Molly hundar.


Idag har Matilda satt sig upp själv en gång på golvet.

Hon gör det annars bara i vagnen eller i sin säng.


Hon har även varit i parken och haft det bra.

På eftermiddagen kom jag hem och vi har badat och ätit middag jag och tjejen. Nu ligger hon på golvet och väntar på att farfar skule komma över.


I morgon blir det båtåkning med Faster Jenny och Neil.

Av Matilda och Linnea - 22 augusti 2009 18:18

Vi tog oss ut och åkte till Solna C. Köpte en födelsedagspresent till Andrea.  det inhandlades även lite tyg för att göra överkast till Dagbädden i Matildas rum.

Det blev en god lunch i Solna C, ett cafe där som har en väldig god hälso tallrik. Mums! Äter alltid den. När jag var mammaleedig så åt jag nog en sån i veckan.


Sen blev det en promenad till Simhallen och på vägen dit så tittade vi in hos Anna Selin som flyttade in i sin nya lya idag. Det var färger på väggarna.

Men som hennes pappa hade sagt: Det är inte jag som ska bo här!


Sen blev det bad i Vasahallen, det gäller ju att öva. Babysimmet börjar ju om en vecka. Så vi dök lite, men det roligaste var och sitta på nån slags motorcykel i nån stor sak. Ja ni ser på bilderna.


Nu ska jag sätta lite smink på mig och byta kläder och sen ta mig till Andrea för att säga Grattis!



Av Matilda och Linnea - 22 augusti 2009 09:31

Igår fyllde Matidas faster 30 år.

Vi var där på middag och åt god mat och tårta. Matilda och filip lekte och trivdes med varandra.


Idag blir det att gå till simhallen om det slutar regna nån gång.

För just nu vill man inte ens gå ut för att det regnar så mycket.


På kvällen ska jag över till Andrea och säga Grattis till henne som också har fyllt 30.


Idag åker även Matildas mormor hem, Matilda kommer nog att sakna sin rommie. Vi säger tack för all hjälp vi fått.


Henrik ska även i morgon vara själv med Matilda för första gången i över 24 timmar. Jag ska på säljkonferens, kommer hem på måndag eftermiddag.


Och sjävklart går vi och väntar på ett sms eller samtal att nu har Matildas kusin nr 2 kommit. Idag är det beräknat att han/hon kommer.

Så nu är det spännande. Jag gissade ju på den 18 aug och det är var ju fel, Henrik gissar på den 24 aug, så det återstår att se om han har rätt!



Av Matilda och Linnea - 19 augusti 2009 18:34

Jag har ju skrivit tidigare att Matilda gör miner. Ofta innebär dessa miner att hon ser väldigt rund ut. Se ett exempel på hur hon håller på.


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards