Systrarna Jönsson

Alla inlägg under april 2010

Av Matilda och Linnea - 30 april 2010 06:18

Idag blir det landet och fira Valborg där. Jag ska bara iväg och jobba lite först.

Vi åker ut till eftermiddagen.

Det blir brasa och 3 rättersmiddag. Det blir jag, Matilda, Viktor, Anna, Madde, Olle och Dennis.


Henrik jobbar natt, han kommer ut i morgon.


Glad Valborg säger Matilda.


      


  

Av Matilda och Linnea - 29 april 2010 13:41

   -  Jag e stor Tjej nu!

 

Matilda var idag på sin 18 månaders kontroll

BVC Maria sa att hon klarade besiktningen utan anmärkning.


Hon vägdes in på 13230 gram och längden slutade på 82,4.


Hon klarade de svåra testerna som Maria utsatte henne för galant.

Hon fick visa var ögon, näsa, öron, mun och var huvudet sitter.

Hon tog även överkurs och visade var fötterna och magen sitterJ


Maria gömde en penna under ett papper och ville att Matilda skulle visa var pennan var.

Det var ju löjligt enkelt tyckte Matilda.


Hon fick stappla klossar. Gick också bra.


Och tillslut kom det värsta, Sprutan.

Hon  tyckte inte det var så roligt, men det gick.

Och om det blir några biverkningar denna gång skulle de komma om en vecka.

Av Matilda och Linnea - 26 april 2010 19:59

Måndag och Henrik jobbar natt, vilket betyder att jag hämtar och lämnar.

Hämtade Matilda vid kvart över fyra.

Vi åkte hem efter det vanliga bråket när vi gick förbi lekplatsen. Jag vill hem och äta, Matilda leka tills man stupar.

Jag vann.


Hemma blev det potatisbullar till Matilda och varma mackor till mig.

Efter detta blev det bad och lite BoliBompa på Tv:n.


Matilda har varit lite trött och var på lite allmänt dåligt humör.


  


Hon kan nu även slänga sina kläder i smutskorgen. Väldigt bra. Jag och Henrik har ju inte lärt oss det på 30 år men Matilda 18 månader vet när man säger smutsiga kläder lägg den i smutsen att då öppnar man dörren till klädkamaren och sen slänger man kläder i smutskorgen där. Hon måste nu bara lära sig att ljus tvätt i den vita korgen och mörk i den svarta korgen :)



Stor tjej

  



Av Matilda och Linnea - 25 april 2010 13:00

Förmiddagen har spenderats med Familjen Bäckman i 4H gården i Solna.

Det har åkts kana, lekt i sandlådan, gungats och sprungit efter barn.

Matildas favorit var sandlådan och rutchkanan. Men jag tror sandlådan vann, det var inte glada tårar som rann ner för kinderna när Pappa förklarade att nu ska vi åka hem och äta lunch.


En väldigt trevlig förmiddag.


                   



Av Matilda och Linnea - 23 april 2010 19:24

Idag hämtade jag Matilda på dagis kl 4 och vi åkte ut hela familjen till Grönan där vi möte upp morfar. Vi hade Gratis biljetter och åkband som Richard hade ordnat.

Dock var inte vi dem enda där. Det var helt kaos köer. Massor med folk.


Matilda åkte  Elefanten, vilket inte var hennes favorit. Hon skrek och uppskattade inte att åka den. Vi prövade Veteranbilarna, den var bättre.


Vi träffade Morbror Richard och åt korv där han jobbade.


Vi var där inne i lite mer än en timme sen åkte vi hem.


Nu sover Matilda och jag sitter i soffan. Henrik har åkt in till stan för att ta några öl med Viktor.


  



Av Matilda och Linnea - 21 april 2010 20:38

Inatt sover Matilda hemma hos farmor och farfar. Jag måste åka till Jönköping tidigt i morgon bitti och Henrik jobbar natt.


Så Matilda och jag åkte hem till farmor och farfar efter dagis. Vi åt middag och Matilda badade skumbad. Hon badade och skvätte vatten för fullt.


Hon har verkligen blivit så stor.

Hon lär sig mer och mer ord.

Nu kan hon:

Titta, titta där, hej, JA, nej, mamma, pappa, bajs, aj aj, oj oj.

Men hon förstår destu mer. Man blir förvånad varje dag.

Frågar man Matilda var hennes fötter är, då visar hon upp sin fot :)


Nu sitter jag med datorn i sängen hemma och ska förberreda lite inför i morgon.

Tänk nu får jag inte se min tjej vaken förrän på fredag.

Jag längtar.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards