Systrarna Jönsson

Alla inlägg under februari 2016

Av Matilda och Linnea - 27 februari 2016 22:14

Jag och Matilda hade en egen dag.
Lunch Mac D. Matildas val.
Stadsteatern och pjäs: Ronja Rövardotter.
Mycket bra.
Middag : sushi. Orkade inte laga mat.

Linnea då? Hon har hängt hos grannen hela dagen. Henrik jobbar.

Allt är nästan färdigpackat. I morgon fjällen i en vecka.

Av Matilda och Linnea - 14 februari 2016 19:11

Idag har vi hängt med Emma och hennes barn. Vi började med att leka i området. Sen blev det Täby C och Mac D och sen tog vi två mammor med alla barnen och gick på bio. Det gick bra, de någorlunda still. Vi såg klart hela filmen så det är ju godkänt.

Nu är söndagsbadet avklarat och en av dem sover. Gissa vem?

Lite bilder från dagen;

Av Matilda och Linnea - 12 februari 2016 20:03

Ja veckan började tidigt tidigt måndag med att Matilda och Henrik turades om att kräkas och sånt på toaletten.
Det blev karantän för dem i 2 dagar, på onsdagen var det dags för Linnea. Efter två dagar hemma så tänkte jag i dag nu är det klart. Men nej efter middagen idag spydde hon igen! Nu börjar 2 dagar till i karantän.

En bild som sammanfattar veckan!!

Jag själv är ju av segt virke, ta i trä än har jag inga känningar av denna vinterkräksjuka.

Av Matilda och Linnea - 7 februari 2016 20:14

Lördag blev det gympa först, sen åkte jag och Linnea in till stan för att möta en kompis och hennes tvillingtjejer. Vi åt lunch och gick sen på barnvisningen på Hallwyska palatset.
Mycket bra, jag hade aldrig varit bra. Var minst lika bra för vuxna.



Det blev middag och mello hos familjen Wander.

Söndag började med en skogsutflykt med familjen Rinneby. Mycket trevligt med luft och trevligt sällskap.
Barnen var mycket duktigt, det blev en promenad på nästan 6 km.

Efter lunch blev det, städning, storhandling, lek med kompisar och sen middag med farmor och farfar.
Nu soffläge!

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards