Systrarna Jönsson

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda och Linnea - 29 april 2011 09:08

Igår var det mums mums middag hos Viktor.

Ceasar sallad bjöds det på med ett glas vitt. Väldigt gott.


Matilda hon var duktig när hon invigde Viktors toalett att göra nr 2 även där.

Hon sa ett tag att hon ville sätta på sig blöjan och göra nr 2 där, men jag puschade henne lite och sa att det går ju bra. Nu sitter du ju på toaletten, det är bara att kämpa på.  I morse så ville hon göra nr 2 på toaletten igen på toan. Och det gick lika bra denna gång.


Nu är stora tjejen på dagis och jag och Linnea lär väl se lite bröllop på tv:n idag kanske. Min förkylning har inte gett med sig så att jag kan ut och powerwalka ännu.


I helgen blir det premiär på landet för mig och tjejerna. Henrik jobbar natt, så vi åker dit och umgås med farmor och farfar och ser på elden på lördag.



Av Matilda och Linnea - 26 april 2011 19:25

Vi är nu hemma och idag tagit tag i alla vardagliga sysslor. Tvättat, packat upp, byt däck på bilen. Vi hann även med en lite lunchdate jag och Henrik ( Linnea). Vi åt lite lyxigare lunch i Hägernäs Strand innan bildäcks byte på landet.

 Lagat lasange och Richard var över och åt med oss. Han åt så jag förstår inte hur allt fick plats i hans kropp.


Matilda har även idag gjort nr 2 i toaletten för första ggn, stora tjejen.

Hon sa att hon skulle gå på toaletten och sen ropade hon efter ett tag och sa att hon hade bajsat på toaletten. Jag och Henrik tyckte det var hur stort som helst. Richard inte lika mycket kanske :)


I fjällen, Matilda kommer ut från badrummet och ropar glatt till Farmor:

Farmor jag har kissat!

 

Vi alla sa tänkte om man själv kunde bli så glad och få så mycket beröm för att man kissar på pottan.

 

Hon kan så mycket vår stora tjej.Tänk snart är hon 2 1/2 år.Tiden går så fort.

Ibland vill man bara stanna tiden och försäkra sig att man hinner uppleva allt.

Av Matilda och Linnea - 26 april 2011 06:33


 

Av Matilda och Linnea - 23 april 2011 21:11

       

Av Matilda och Linnea - 23 april 2011 20:23

Vi kom upp till Lofsdalen i Onsdags och vi har det helt underbart. Vädret gör väl lite. Vi är ute hela dagarna och bara njuter.


Henrik har åkt skidor och det har nu även jag och Matilda. Men det var tungt att åka om man säger så.  Matilda fick åka för första ggn idag och det tog en timme innan hon kom upp och stod på skidorna och ville åka.  Men nu har hon testat och efter det första riktiga åket sa hon:


Åka mera skidor! ( Filmer på detta kommer när man har bättre uppkoppling att ladda upp filmerna)


Hon testade i 2 timmar sen så blev det lunch och hem och sova middag. Så vi får väl se om hon kommer tillbaka nästa säsong… Då kanske Anja får se upp!


Långfredagen var det marknad. Köpte mig ett par träskor. Var länge sen man hade ett par såna.

Idag var det påskägg här på morgonen. Och som Matilda åt godis. Sockerchock var bara förnamnet!
Tror alla vara tacksamma när vi tog henne till backen i morse. Så det blev lite lugn och ro.


Linnea har nu slutat äta tutt och nu är det bara flaskor. Vi har fått i en bra rutin och rytm i matandet och hon vaknar bara en gång på natten och äter.  Hon vaknar ca kl 06.15, så där har vi lite att jobba på.


Lite bildkalvalkad...


     


 

                                

  

Av Matilda och Linnea - 19 april 2011 21:12

Idag hade jag och tjejerna besök. Världens bästa Johanna var här på middagsbesök. Matilda uppskattade verkligen att ha Johanna här. Hon skulle visa upp allt hon kan och inte får göra för Johanna.


Johanna tyckte  det var roligt att Matilda sjunger sig själv till sömns. Idag sjöng hon i ca 30 min sen tystnade det och hon sov. Linnea somnade  strax före åtta.


Nu har Johanna tagit bussen hem och jag ska lägga mig i sängen och hoppas på en bra natt.


 



Av Matilda och Linnea - 19 april 2011 09:27

Nu har Mormor åkt hem till Norge.

Och i morgon åker vi till Harmor och Harfar i Fjällen för att fira påsk.


Igår var vi hemma hos Familjen Rinneby och åt middag och önskade varandra Glad Påsk. Barnen fick varsitt Påskägg. Ja inte Pontus och Linnea, de gav varandra en liten påskpresent istället.


Idag blir det en dag i solen igen, det är jobbigt att vara föräldrarledig just nu :)



Av Matilda och Linnea - 17 april 2011 21:17

       


   

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards