Systrarna Jönsson

Alla inlägg under april 2013

Av Matilda och Linnea - 28 april 2013 20:17

Sophia sov över igår. Så dagen började med 3 barn. Henrik började jobba 10 så det har varit jag och tjejerna.

Camilla hämtade Sophia vid kvart i tio. Efter det så packade vi matsäck och cyklade iväg. Blev först överjärva gård, ridning och lunch. Efter det cyklade vi iväg till mulle meck. Där mötte Camilla och Sophia upp oss.
Vi var hemma strax före fyra så det blev en heldag ute. Matilda har varit lite trött idag, somnade sent igår. Det har märkts på hennes humör idag. Jippi säger hennes mamma!

Hon somnade på soffan17.45 och Linnea fick gå lägga sig en timme senare. Jag ska nu byta soffan mot sängen.

Av Matilda och Linnea - 27 april 2013 14:59

Matilda har klippt sig, vi har testat afrikansk dans och målat stenar från Råsunda.

Ikväll blir det Alex Schulman show för mig och Camilla. Madde och olle e barnvakt. Henrik jobbar kväll.

I morgon blir det cykelutflykt. Köpt en cykelvagn idag på blocket. Så i morgon ska den testas.

Av Matilda och Linnea - 21 april 2013 06:49

I måndags sa jag att jag längtade till söndag eftermiddag. Det har varit en intensiv vecka.
Men nu är den snart över och nästa vecka ska vara mer normal.

Gårdagen avslutades med ett inköp som jag har planerat för i veckor. Nu slog jag till. Jag trodde jag hade bestämt mig men så blev jag kär.
Och då var det bara att slå till.
Hon är rosa, 7 växlar, från cresent och hon är min!!! Bara min!

Av Matilda och Linnea - 14 april 2013 21:31

Nu sitter vi på bussen hem till Solna.
Vi har haft det toppen.
Vi har shoppat lite, druckit öl, gått omkring, åkt kanalbåt, gått omkring lite till, druckit vin till lunchen.
Ja det har helt enkelt varit en toppen resa.

Tjejerna verkar haft det toppen med mormor. Matilda hade innan Henrik gått i fredags sagt;
Ha det bra nu i två dagar pappa. Om det kommer några tjuvar ring polisen då!

Det kom inga tjuvar så vi slapp ringa polisen.

Av Matilda och Linnea - 12 april 2013 14:26

Kl 18.30 sitter vi på planet.

Ska bli otroligt skönt med en helg med bara oss två. Inga barn. Var ett tag sen om man säger så.


Matilda och Linnea får leva rövare med mormor i stället. Linnea var som en igel på mormor i morse, hon skulle följa med på allt mormor gjorde. Så de kommer nog få det toppen.


Hoppas bara inte de sliter ut henne. Ha en topen helg, det kommer vi ha :-)



Av Matilda och Linnea - 10 april 2013 18:00

Vår lilla tjej som är två år.


Hon gillar att lägga pussel på sin telefon.

Hon gillar att busa.

Hon gillar att busa med sin Storasyster.

Hon kan mycket själv. Jag kaaan!


Hon älskar att bada.' Bestämd, envis, glad och Social det är vår Linnea det!


Hon gillar inte när man viker upp hennes kläder. Inga armar eller ben får vara uppvikta. Inte vika mamma!


      Hon är vår lilla nattvandrare, kommer 2- 3 ggr i veckan och vill ligga i mammas säng. Och ja vad gör man kl 03.23, jo hon får sova mammas säng.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards