Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Matilda och Linnea - 18 februari 2009 20:59

Vi åt lunch med Therese idag vid stadshagen. Det var trevligt. Therese ska ha en egen bebis den 25 juli. Ska bli så skoj när hennes och magnus bebis kommer. Matilda får en kompis även fast det kommer ett tag innan de kan leka med varandra.


Efter lunchen åkte vi över till min mormor i Rinkeby. Vi åt semlor och sen stannade vi även för pizza och smulpaj.


Matilda verkade trivas i mormors knä och hon fick ett fint sett med byxa och jacka. Och Matildas mamma fyndade en ny overall till sin dotter för 50 kr på en second hand affär som säljer barnkläder i Solna. Hon har mämligen vuxit ur sin gamla och behövde en ny. Så nu fick hon en rosa som hon kan växa lite i :)


Idag kommer även en bild på en inte så nöjd matilda. Men man kan ju inte vara glad jämt. Eller hur?


I morgon, föräldrargrupp träff och middag här hemma. Morbror Richard kommer och mormor. och det bästa av allt, Pappa  Henrik är ledig 2 dar i rad.





Av Matilda och Linnea - 18 februari 2009 08:53

Vilken morgon.

I natt vaknade matilda två ggr och andra ggn bestämde hon sig för att nu tänker jag vara vaken. Kl var då 04.15 Jippi.

Jag prövade att lägga henne men hon gjorde bara pruttljud med munnen och dreglade som hon numera älskar att göra. Jag tog upp henne och vi gick och satte oss i vardagsrummet. Hon var pigg om man säger så. Efter ett tag kom henrik upp och sa att han inte kunde sova när hon babblade och lät så han kunde ta över. Han lyckades få henne att somna om halv sex.

Men kl kvart i sju vaknade hon igen och då var det min tur att vara vaken med henne. Vi låg och myste i soffan men hon var vaken så det var inte så mycket sömn man fick.


Nu har hon somnat, men jag e väldigt hungrig och tänker nog äta lite frukost nu.


Idag lunch med Therese och sen ska jag och Matilda träffa mormor hemma hos min mormor.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards