Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Matilda och Linnea - 13 februari 2009 17:42

Det blev en lunch med Andrea inne i stan i dag.

Man blir väldigt social när man e mammaledig. man har lätt att hitta på saker, så länge det e på dagen. Matilda e så van att få följa med överallt och vi tar oss överallt med buss och mina ben och självklart även hjulen på barnvagnen som rullar fram. Matilda är även van att blöja kan man byta lite överallt även mat kan man få där det finns en sittplats :) På bussen, utanför omklädningsrum, väntrum etc.


Innan lunchen provade Matilda en söt gubbkeps  som fanns på Åhlens.

passar hon inte i den ?


Efter en mycket trevlig lunch så fortsatter jag och matilda in mot hötorget och hälsade på en kompis företag som ligger vid hötorget. De hade världens sötaste hundvalp på kontoret. Så söt; Happy var den lilla sötnosens namn.


Efter detta besök promenerade vi mot Norrtull där vi tog bussen till Haga Norra och gick hem därifrån. Det var lite isigt kan jag säga, men vi klarade oss :) och nu sitter vi hemma och har det gott.


Ikväll, Lets dance. Heja Morgan Alling som e min och Matildas favorit. Dock är det På spåret där Filip och Fredrik tävlar och det vill man ju också se.



Av Matilda och Linnea - 13 februari 2009 08:09

Igår var jag och Matilda då på standup med din bebis. Föreställningen var ca 45 min och det var massa med mammor och bebisar där. har nog inte sett så många samtidigt på ett och samma ställe.

Det var både sång och lite standup. Matilda sjöng med mest i sången som handlade om att pappor ska vara pappalediga :)

Jag tyckte nog att föreställningen kunde vara lite längre, men det kanske alla bebisar inte hade klarat av.


Efter föreställningen så  hängde jag och Matilda med Paulina och Amanda på söder. Efter det så åkte jag och matilda och mötte upp Henrik i ABF huset där han var på kurs. Matilda fick träffa pappas arbetskamrater Maria och Kenta. Och jag och matilda fick sällskap hem.


Denna morgon måste Matilda vara väldigt trött för hon sover fortfarande, och verkar inte ha några planer på att vakna... Men det e skönt, kan mamma och pappa äta frukost i lugn och ro.


Idag är det lunch med Andrea inne i stan och sen en lugn kväll hemma. Henrik jobbar kväll, men ledig hela helgen.


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards