Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Matilda och Linnea - 10 februari 2009 20:34

Ja när man skaffar barn kommer man in i helt ny värld av administrativa saker som ska ordnas.


Man ska spara pengar till barnet, det gör vi. Och känns bra att man ordnat det med banken.


Man ska ordna med försäkring till barnet, det har vi gjort. Vi tog samma försäkringsbolag som vi har alla andra försäkringar i; Trygghansa. Vi kände att det blir nog bra med dom.


Och man måste redan nu börjar tänka på dagis, även fast det är lång tid kvar till dess. Men lika bra att ställa henne i kö.

Så nu har  jag valt ut 5 st dagis i området som jag skickat in en ansökan på.

Det bästa med att ställa sig i kö till dagis ( eller förskola som det numera så fint heter) är att det går att göra online.

Så smidigt. Inga onödiga papper att fylla i, bara att klicka och välja.


Av Matilda och Linnea - 10 februari 2009 17:32

Idag har jag varit i Solna C och fikat med Sofia och Malua.

Jag var inte världens smidigaste. När jag beställt min lunch så satt Sofia och hade Maloua i knät och min hand flyger lite vilt och plötsligt så åker min cola över hela lilla Maloua och Sofia. Men som tur var hade sofia rena kläder till lilltjejen med sig.

 Vi tog en lång fika och efter tag kom Sofias kompis Sofia med dotter Julia. Så där satt vi och verkligen bara njöt av att vara mammor. Våra tre flickor var alla på ganska bra humör och de skrattade så där som man som mamma bara smälter och tycker är inte mitt barn sötast i världen.

Matilda är ju i alla fall världens sötaste matilda :)


Sen kom vi hem och då passade matilda på att bajsa igen. Hon har inte bajsat sen i lördags så hade byggt upp lite bajs om man säger så. Sanering i badrummet blev det med en skrikande Matilda.

Men nu är hon ren och sitter nöjd och glad i soffan och jag ska nu ta ut min nybakade hemmapizza till middag och till efterätt har jag unnat mig en semla.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards