Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Matilda och Linnea - 14 februari 2010 16:31

I dag blir det musslor med pasta till middag här. Vår favorit från Sicilien.

Mums säger jag.


Idag har vi varit i Täby Centrum, jag shoppade ett par skor till mig. Jag har länge tittat på denna modell och nu slog jag till.


Efter Täby centrum blev det en tur till Farmor och Farfar där vi åt lite lunch. matilda badade och härjade runt. När vi skulle klä på henne för att åka då hade hon slängt sina kläder i sopphinken i köket. Ja hon kan vår tjej.

Matilda fick en docka av farmor och farfar som kan kissa och man kan mata den med nappflaska.  Den var mycket uppskattad.


Efter detta åkte Matilda till sin kompis Maloua med Henrik och jag åkte hem och städade här hemma. Nu sitter jag och väntar på att de ska komma hem och vi ska äta en god middag och ta ett glas vin.


  

Av Matilda och Linnea - 14 februari 2010 08:00

Matilda har verkligen blivit en stor tjej. Igår när vi var och hälsade på i Malmköping blev hon så glad och stolt när hon fick hjälpa till och duka av bordet.

Hon fick ta ett glas och bära in till köket. Så glad var hon, sen gick hon tillbaka och fick ta ett glas till. Och när hon fick ta ett fat, oj vilken stolthet och glädje när hon lämnade fram det till mig som stod i köket.


Min farmor skrattade och var mycet glad att få träffa Matilda. Det var mycket roligt att se.


På kvällen blev det middag och chokladpudding!


Bilder från besöket i Malmköping.

  



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards