Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Matilda och Linnea - 29 mars 2009 08:16

Igår var vi på Simones 6 års kalas. Ni kan ju tänka er ljudnivån på den festen. Oj oj säger jag. Matilda tyckte det var lite jobbigt. Hon var lugn i typ en halvtimme sen började hon vrida och vända på sig. det blev att sjunga vimse vimse spindel många ggr. Det höll henne lugn.


Amanda och Matilda på sängen och jag bytte blöja på Matilda och hade hand om Amanda samtidigt. Då var Amanda snabb med sin småfingrar med vassa naglar och fich ett perfekt grepp ovanför Matildas ögonbryn.  Matilda fick en liten rispa där, sånt som händer. Är nog säkert den första av många krigsskador hon kommer få. Och vem vet nästa gång e det säkert Matilda som lyckas med sin fingrar på nån annan... så då får jag skämmas :)


Efter kalaset så var det midddag hos Johanna. Jag, Fanny och Johanna åt tacos. Mums. Matilda skötte sig bra, Johanna la fram ett dunntäcke som vi vek ihop till en skön liten madrass till Matilda. Där låg hon på golvet och sov. Vaknade en gång då jag bytte blöja på henne sen la jag ner henne på madrassen igen och hon somnade om igen.


I natt har hon vaknat en gång, och ätit sen somnat om och vakande kl 06 eller 07 blir det ju för att vi har ställt om klockan.


Idag blir det väldigt lugnt. Henrik slutar jobba kl 13.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards