Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Matilda och Linnea - 8 mars 2009 18:13

Idag har jag och matilda varit ute och tagit en promenad. Vi tog en lite promenix till Loppmarkanden vid Järvastaden. Hittade inget men det e alltid roligt att gå dit för ibland kanske man gör nåt fynd.


På morgonen fick Matilda en smakportion med banangröt det var gott om man tolkar det med att hon åt upp allt. Hon får en ny portion i morgon, får vi se om hon tycker det e lika gott.


Efter promenaden har Matilda legat i babygymmet och och jag slappat lite i soffan och käkat godis :)


Sen har Matilda  och jag  övat inför babysim på torsdag i badkaret. Hon hade skoj, skrattade och hade sig. Grät inte någonting. Inte ens när jag hällde vatten över ansiktet på henne. De stod i infopapprena att man skulle öva på det.  jag tror att Matilda kommer bli värsta simmerskan. Nya Alshammar :)



Av Matilda och Linnea - 8 mars 2009 09:39

Igår var det fullt ös hela dagen. Jag lagade det sista som behövdes inför dagen och sen var det att fixa i ordning sig. De första gästerna kom kl 15, sen trillade det in folk i en jämt flöde.


Det var en trevlig eftermiddag och kväll. Matildas trivdes bäst i sitt rum när det inte var så mycket folk runt henne. men när hon fick ligga i sitt babygym med pappas kusiner var livet ganska bra :)


Jag måste säga tack till alla för alla mina paket. Jag blev jätteglad för alla presenter. Tack tack.


Matildas somnade vid sju tiden efter några försök, det var ju inte precis som vanligt. Men måste säga att det gick väldigt smidigt att få henne i säng ändå.


De sista gästerna gick vid elva och  efter det stupade vi i säng. Matilda var väldigt snäll i natt, vaknade bara en gång och sen sov hon till halv åtta.

Tack gumman. Det behövde mamma och pappa.


Nu har vi städat undan allt och diskat undan disken. Så skönt att det e gjort.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards