Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Matilda och Linnea - 9 mars 2009 17:50

Idag promenerade jag och Matilda till Solna C. Köpte två fat i Höganäs serien. Sen åt jag och Matilda lunch på ett kafe där. Jag tog kyckling pasta sallad. Frågade vad matilda ville ha, hon funderade länge. Men valde till slut mjölkersättning. Alltid samma :)


Men hon har fått pröva morotspure idag och det slevade hon i sig kan jag säga. Henrik matade henne med det.


På eftermiddagen spenderade vi på öppna förskolan. Det var inte många barn där men matilda trivdes som fisken i vattnet. Och hon snackade på, inga andra barn fick en syl i vädret. Jag tror hon har det efter sin far :)




Av Matilda och Linnea - 9 mars 2009 09:09

Ja i morse vad inte Matilda snäll mot sin mamma. Kl 05.10 tyckte hon att det var morgon och dags att gå upp. Jag försökte med det bästa för att få henne att däcka. Men lyckades inte förrän kl 07.00 Och då sov jag och sötnosen en timme till. Sen tyckte hon hade det var tillräckligt. Så då gick vi upp och Matilda fick ligga i babygymmet. Nu e hon så nöjd och glad.

Jag har under morgonen fått byta 3 rejäla bajsblöjor. Skoj när Henrik jobbar natt och man får ta allt själv.


Idag ska jag nog ta mig till Solna C och sen får vi se om jag och matilda lyckas träffa Sofia och Maloa.


Denna vecka händer det saker.

I morgon, föräldrargruppträff, jag fyller år; så jag och Henrik ska ut och äta själva :) Farmor Madde e barnvakt.

Onsdag; Träffa Paulina.

Torsdag; Babysim

Fredag; då kommer mamma och Jens.

Helgen; Dop.


Jag så ska man hinna  förberedda allt inför dopet. Laga lite mat till det och sånt. Men det går nog bra. Det brukar det göra, och jag tycker det e skoj ju. Så det blir inga smörgåstårtor på lördag det blir hemlagat, hoppas det duger.


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards