Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Matilda och Linnea - 1 mars 2009 20:05

Nu är vi hemma. Borta bra men hemma bäst som man säger.

Vi  har haft det underbart. Vädret var toppen, maten var helt underbar. Och matilda skötte sig för det mesta.

Resan upp i torsdags gick bra, vi kom upp vid strax efter åtta på kvällen. Det blev lite knasigt för Matilda för normalt brukar hon ju sova då. Men hon fick vara vaken en stund och kom inte i säng förrän vid halv elva. Vaknade kl 02 och åt. Vaknade kl 04 och åt och bajsade och bajsade igen och bajsade igen och var vaken och glad. Ja vi var inte så nöjda över detta. Klockan 05.45 åt hon igen och somnade om till sju då hon vaknade igen och var glad. Då åkte hon in till farmor och farfar som tog hand om henne en stund medans vi fick sova en timme till.

Men resten av helgen sov sötnosen bättre än någonsin. I morse sov hon till och med till kvart i åtta och var bara vaken en gång då hon åt och det var 05.00

På fredagen lagade Viktor mat till oss. Det blev 3 rätters med vinmeny till. Det var helt underbart gott. Det var bland det godaste jag ätit. Hamnar absolut på topp3.

Detta var menyn:

Pilgrimsmussla med blomkål och russin
Entrecote med bearnaise och potatisfondant
Chokladmousse med smak av te och apelsin


Jag åkte bara skidor på fredagen, kom på att jag tycker inte det e så roligt. Kanske beror på att jag inte e så bra på det och tycker det e lite läskigt. Så på lördagen så stod jag över. Jag var ute och gick med Matilda och sen på eftermiddagen åkte jag skoter med Henrik och Viktor. Madde och Olle åkte också skoter. Lördagen var verkligen en toppen dag. Det var så fint väder, sol , blå himmel och vit snö som täckte marken. Som det ska vara i fjällen.


 Henrik har oturligt nog varit förkyld hela veckan och han var tyvärr inte frisk i helgen men han kämpade på. Han åkte bara två åk på fredagen men sen åkte han lite mer på lördagen. På lördag kväll hade han inte mycket röst kvar. Han e inte riktigt frisk ännu.


Matilda var lite smågrinig på eftermiddagarna. Det var inte mycket som hjälpte. Vi började med en ny metod som vi hoppas att hon inte vänjer sig vid här hemma. Hon blev lugn när vi var i badrummet och lät vattnet rinna. Då kunde man få i henne lite mat och blev då lite lugnare och kunde tillslut komma i ro och sova. Men det var också mycket dra vagnen över tröskeln. Jag och Madde började fundera på om hon börjar få tänder.


Ja jag kan säga att när vi kom hem så efter ett tag var hon lika grinig igen så ja det blev badrummet och där tog hon tillslut  tog lite mat och sen somnade hon i sin säng. Det tror jag hon tycker var skönt.


Bilresan hem var inte lika smärtfri som resan upp. Det var mycket gråt och lite akutbyte av blöjan i bilen för att bensinmacken där vi stannade hade inget skötbord. Och sen blev det självklart lite mera skrik i bilen så när vi äntligen kom hem var Matilda mycket nöjd.


 I morgon blir det date med Amanda och paulina. Pappa henrik jobbar natt.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards