Systrarna Jönsson

Alla inlägg under juni 2009

Av Matilda och Linnea - 4 juni 2009 07:20

ja två dagar räckte tydligen...

Idag vaknade matilda 06:25 igen.


Ingen sovmorgon här nej.

Nu e det dax att äta frukost och sen baka lite tårta. Ska bara baka ner Matilda i vagnen och gå ner och köpa smör.



Av Matilda och Linnea - 3 juni 2009 21:00

Vädret ser lite ljusera ut för lördagen. Så nu håller vi tummarna.

Idag har var varit lite bröllopsfix och i morgon blir det lite mer.


Ni som har glömt  så är det samling kl 14.30 på landet istället för 14.50 som det stod på inbjudan. Detta på grund av att vigselförrättaren som vi har ska på ett annat bröllop kl 16.00


Jag la Matilda på golvet utanför toaletten medan jag satt och gjorde mina behov. Då lyckades hon hasa och rulla under sekretären.

Bra jobbar gumman!


I morgon babysim, handla spriiitt, luncha med Sofia, laga lite pajer och till sist men inte minst Bruce på stadion.


God natt!!!





Av Matilda och Linnea - 2 juni 2009 19:53

Idag tog jag och matilda en blöt promenad med resten av mammagruppen.

Vi åt lunch hemma hos Ida, som hade lagat god soppa.

Vi var 6 mammor med våra barn som träffades. Barnen skötte sig och vi hade trevligt. Jag och Matilda skippade sångstunden på öppna förskolan.

Vi gick hem och gjorde i ordning middagen till kvällen.


Till middagen kom Ida och Tobias med sin föräldrar Pär och Tuva.

Vi hade trevligt och barnen lekte och hade skoj.


I morgon blir det bröllopsfix att ordna med.



Av Matilda och Linnea - 2 juni 2009 08:08

Idag sov matilda till tio i åtta, eller jag sov till dess hade inte hört henne innan dess. Så underbart att få sova tills man vaknar utan att bli väckt. Vet inte när det var sist. Dock har hon varit vaken två ggr i natt och det har jag vaknat av. Men det tog henrik hand om.


Idag blir det lunch och sångstund med mammagruppen. Sen i eftermiddag kommer Per och Tuva och deras Tobias och Ida på besök.


Henrik ska på förmiddagen få en lista på mer saker som ska inhandlas tills på lördag. I går var vi på Ikea för att handla lite inför lördagen så nu e det klart. Sen har vi bara systemet kvar.

Av Matilda och Linnea - 1 juni 2009 18:53

Då var vi hemma från landet.


Henrik har jobbat hela helgen + att i lördags hade de svensexa för honom.

Han hade väldigt skoj, det blev äventyr på höghöjdsbana, bowling och massa med öl och tequila.

Men när han och Johan kom till landet på natten på lördagen så var de ändå ganska nyktra eller de var inte så berusade som man kan tro.


I söndags så tog jag, jenny och Anna med Karro ut för liten light möhippa.

Hon fick en massage behandling och sen åt vi grillbuffen på Grill. Väldigt gott ska jag säga.


Matilda har haft det gott på landet, vi har gungat, hon hat tagit en promenad med farmor och farfar, hängt med kusinen, ja bara tagit det  lugnt.


Vi har även gått igenom inför bröllopet. Nu säger jag till er alla, be för fint väder på lördag. Det ser tyvärr inte så ljust ut när man kollar smhi.





Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards