Systrarna Jönsson

Alla inlägg under april 2009

Av Matilda och Linnea - 7 april 2009 09:49

Vi är framme i Lofsdalen och resan upp gick bara bra.

I dag blir det backen för Henrik och jag och Anna pratade om att ta en tripp till Metropolen Sveg :)


Mitt dataabg har slutat att fungera, så nu använder jag telefonen.

Dock går inte det så fort.


Matilda hon tar sin förmiddagpowernapp just nu, hon sover väldigt skönt i spjällsängen som fanns här uppe. Superbra att den fanns.


Ha det gott alla.



Av Matilda och Linnea - 5 april 2009 19:31

Då sitter jag i fåtöljen och Henrik ligger i soffan. Vi har haft Pär och Tuva över på middag och deras två barn Tobias och Ida. De e verkligen full fart, men roligt. Man kan göra mer saker och aktivera sig på ett helt annat sätt än man gör med Matilda 5 månader. Jag längtar till matilda blir lite äldre.


Idag på förmiddagen tog jag och Matilda en promenad, tog på mig min mamma outfit. Gummistövlar och regnparkas. För vädret idag var inte som det var igår. Det var lite småregn och blåsigt. Men det var ändå skönt att komma ut och få lite luft.


Vid tre tiden kom då familjen Ljungdell över. Barnen lekte lite och det var full fart, Stackars Ida gjorde illa huvudet, men med lite kram från mamma och pappa så var hon uppe och lekte sen.

 Matilda fick väldigt fina doppresenter. En fin krok till sitt rum, ett par tofflor och väldigt fina dregelhakklappar.


I morgon bär det av till fjällen. Ska bli skönt, vi ska vara där i en vecka. Skönt med semester tillsammans en hel vecka.



Av Matilda och Linnea - 5 april 2009 08:38

Nu har jag skaffat mig ett youtube konto.


Så kan jag ladda upp rörliga bilder på Matilda.


Nedan följer två klipp som jag testade med.


http://www.youtube.com/watch?v=mu2cLNbo1M8


http://www.youtube.com/watch?v=4GoDZI13sYA



Av Matilda och Linnea - 4 april 2009 17:46

Åhh vilken underbar dag det blev. Våren e verkligen här.

Jag och matilda var ute och gick med Johanna i drygt 4 timmar. Så skönt, det var sol och ca 15 grader varmt. Så underbart glad man blir av detta väder.


Vi gick omkring isolna, tog en tur förbi solna c och köpte presenter till Ida och Tobias som kommer hit imorgon.


Jag köpte även solglasögon till Matilda. Matildas mormor hade tipsat att såna kan nog vara bra för henne att ha i fjällen. Jag testade dem på en gång, och hon verkade gilla dem. Det gjorde även folk som passerde och såg Matilda i vagnen. De var flera som gick förbi och gjorde tummen upp till Matilda och tyckte hon var hur tuff som helst.


Jag och Johanna gick från Solna C till Gröna stugan i  Sundbyberg och fikade där. Vi var inte dem enda som hade kommit på den iden. Men vi fick nåt att fika på tillslut. Efter fikat promenerade jag och Matilda hem. Det var verkligen en super mysig dag ute.


I kväll blir det lugnt. Det blir nog soffan och Robinson.



Av Matilda och Linnea - 4 april 2009 08:50

Matilda sov till nästan åtta idag, hon var vaken en gång på natten och åt. Då tog henrik henne och jag låg skönt kvar i sängen. Henrik ligger och sover nu och jag sitter med Matilda i soffan med en lätt rödvinshuvudvärk :)


Sprutorna i torsdags tog nog lite på Matilda för igår var hon lite seg och väldigt trött. Hon sov mer än vanligt. Hon somnade på Jon och Sofias soffa.  Vet inte om det gått över ännu, för hon känns lite seg fortfarande.


Vi träffade Jon och Sofias lilla tjej igår, hon e hur söt som helst. Och har hur mycket energi som helst. Tänk snart e vi där också.


Efter lekdate hos Jon och Sofia så hämtade vi upp Viktor och sen åkte vi hem till oss och åt middag. Anna ( Viktors syster) kom över också.

Vi åt kyckling och drack massa med rödvin, det känns idag kan jag säga.

Matilda somnade snällt vid sjutiden.


Idag blir det nog bara en promenad och sen ta en lugn kväll vid soffan. Henrik jobbar natt. I morgon får vi besök av Per och Tuva och deras barn Tobias och Ida.



Av Matilda och Linnea - 3 april 2009 09:10

Henrik mår bättre, jippii!!! Mycket trevligare att ha en frisk Henrik än en sjuk. Så idag blir allt av som vi har planerat.


Henrik tvättar nu, jag ska börja städa lite. Sen kommer tältet som vi beställt leveras idag. Efter det ska vi äntligen träffa Sofia, Maloua och Jon. Ska bli roligt att se tjejerna leka lite.


Till middag har vi gäster av syskonen Selin.


Igår gjorde jag ordning lite på balkongen, eller jag torkade två stolar och tog fram två dynor. Så satt jag och Matilda där i eftermiddagssolen. Så skönt.

Av Matilda och Linnea - 2 april 2009 15:04

Då har vi varit och vägt och mätt Matilda.

Hon väger nu 8350 g och är 65 cm lång.


Hon fick även två sprutor, det gick mycket bra. Hon skrek betydligt mindre denna gång. Henrik var med denna gång, men det var jag som fick hålla i när sprutorna skulle ges. Det ville han inte göra. Fegisen.


Efter sprutor så var det dags att simma. Denna gång var Henrik med, han fotade. Han ville inte bada.

Så det blir en massa babysimbilder idag.


När vi kom hem från baysimet så kände Henrik att han mår illa och e allmänt seg i kroppen. Jag känner att jag orkar inte med mer sjukdomar. Henrik e försig ledig idag och imorgon så han behöver inte vara borta från jobbet. Men jag får ingen hjälp eller avlastning med Matilda från honom, vilket e förståligt när man e sjuk. Men det känns lite jobbigt för mig.  Men jag hoppas att detta är nåt 24 h sak som är borta i morgon.


Nu tror jag att jag och matilda ska ta en liten promenad i solen.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards