Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Matilda och Linnea - 14 januari 2011 20:28

Idag har Matilda fått leka av sig på leklandet i Täby på förmiddagen.

Jag och Linnea var hemma och vilade, vilket var välbehövligt.

Sömnen är ju inte den bästa man får just nu och med en liten jobbig start på amning med bröst som hårda fotbollar så var kvällen igår inte så rolig.

Men nu är det bättre och det går åt rätt håll.


På eftermiddagen bakade jag och Matilda bullar, eller Matilda åt väl mest degen och jag bakade bullarna. Till middagen kom morfa och Morbror Richard över och åt middag. Matilda körde åt med sin morfar som fick bygga ihop hennes Pippi hus. Och Richard lärde henne att säga snällla. Så nu lär vi väl få höra:

Snälla Mamma eller Snälla Pappa! Tack för den lärdom säger vi föräldrar.


Nu sover båda tjejerna, jag sitter och ser på Lets Dance, men Henrik tycker inte det är skoj.Så han har intaget den andra tv;n.


 Nu vaknade Linnea hör jag, det var inte många minuter vi fick henne att sova. Ja, hon är väldigt mycket för att hon måste vara i nåns famn hela tiden. Annars är livet väldigt jobbigt enligt Linnea.



  


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards