Systrarna Jönsson

Alla inlägg under maj 2009

Av Matilda och Linnea - 14 maj 2009 20:25

Idag blir det bara bilder från dagen.

Babysim med Johanna och kusinträff i Solna.



Av Matilda och Linnea - 13 maj 2009 19:25

Idag har matilda fortsatt att låta som en nya Birgit Nilson :)

Hon gör det verkligen bra kan jag säga. Nu på kvällen har hon varit allt annat än glad. Oj jag har fått veta ett och annat. Tror det mesta av hennes dåliga humör berodde på en väldigt trött Matilda. Nu sover hon är är världens snällaste lilla tjej :)


Idag var det promenad med min kollega Josefin och hennes lilla Harry ( 2 månader) som stod på schemat. Vi gick på Djurgården och tog sen en fika på Rosendahls trädgårdar. Inge bra ställe om man ska mata matilda. De hade inte micro där och värma en burk halvfrusen barnmat i vattenmat går inte så bra.

Så matilda fick ta efterätten först och sen när vi kom in till City fick jag sätta mig på Åhlens city och mata henne där.


I morgon är avslutningen på Babysim steg 1, sen börjar steg 2 på babysim nästa vecka.

Av Matilda och Linnea - 12 maj 2009 16:37

Det  gick bra för Matilda att sova i eget rum, jag var uppe kl 02 och sen kl 05.45 Vid två tiden tog det lite tid, men efter 45 min somnade hon om.

Men helt klart godkänt för att vara första ggn.


Idag har jag varit på pronenix med mammagruppen, gått i ulriksdals slottspark och ätit lunch. Efter det blev det upp till öppna förskolan och var med på sångstunden. Matilda har även idag låtit alla veta att hon kan ta de höga tonerna med sin röst. Hon har verkligen tagit i hela tiden.


Nej nu e det snart dags att börja med middagen här.


Av Matilda och Linnea - 11 maj 2009 19:55

Idag blev det en lunch med Sabina, mycket trevligt.

Matilda skötte sig och hon fick mat hon också :) Potatis, morot med kyckling pure. Mums tyckte hon. Men det som var godast var ju efterrätten som vanligt!


Innan lunchen var vi hela familjen och tränade på gymet. Funkar toppen att ha med matilda. Så skönt. Men det e nog tyvärr över om några månader när hon kan röra sig lite mer och inte tycker det roligt att sitta i vagn i 45 min inne på ett gym.


Sen blev det lite blöj inköp efter lunchen och sen en promenad hem.


Idag ska vi faktiskt pröva om Matilda klarar av att sova i eget rum.

Det var inga problem för henne att somna där inne.

Nu får vi se hur det går i natt.


Lådan som jag har målat om är nu klar. Vad tycks om resultatet?



Av Matilda och Linnea - 10 maj 2009 20:35

Oj oj vilken helg.

 I lördags morse ringde det på dörren och utanför stod ett paket med instruktioner om att nu börjar min möhippa.

Jag skulle dekorera min cykel och sen ta ett kort och skicka ett mms för vidare instruktioner. Jag lydde och sen fick jag besked om att jag skulle ta min väska och cykla till Solna C. Detta gjorde jag och när jag kom fram stod där 13 st tjejer och ropade och hurrade.

 Efter detta blev såg dagen ut som följaden;

Skumpa frukost

Paintboll

Lunch med sångtävling

Spabesök med bad i bubbelkopp

Middag och fest hemma hos Therese

Utgång på stan


Det var en otroligt lyckad tillställning, jag hade hur skoj som helst.

I morse när man vaknade så var man en aning seg...


Men efter middag i Täby ikväll så e man på benen.


Bilder från dagen kommer när jag väl lyckas lokalisera vad min kamera tagit vägen :)


I morgon blir det lunchdate för mig och matilda med Sabina.

Av Matilda och Linnea - 8 maj 2009 18:20

Oj vilken härlig dag vi har haft.

Vi träffade Sofia och Maloua och åt lunch i Solna C, vi fortsatte därifrån ner mot vattnet vid Huvudsta och tog en glass vid båtcafet där.


Sen blev det lekdate hemma hos Sofia och Jon för 4 st tjejer. Sofias kompis Sofia kom över med sina två tjejer, Ellen och Julia. Så det var fullt ös.


Och det bästa med denna dag är att Matilda har ätit jättebra. Hon åt upp en hel portion gröt nu på kvällen. Så bra. Och hon åt bra till lunch och bra till eftermiddagsmålet. Så vem vet denna natt kanske kan bli helt underbar  :)



Av Matilda och Linnea - 8 maj 2009 09:28

Matilda åt lite bättre igår, en halv portion gröt så det blev att gå upp 3 ggr i natt. Men det går ganska fort, det e bara att ge henne flaskan sen sköter hon resten själv.


Matilda kan verkligen sitta bra nu, det blir bättre och bättre för var dag som går.


Idag blir det date med Sofia och Maloua.


http://www.youtube.com/watch?v=efWMoLpW8AE

När Matilda blir kittlad och en lite live prov att hon kan sitta.


http://www.youtube.com/watch?v=JATOZDzTTFk

Matilda äter majskrok

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards