Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Matilda och Linnea - 4 oktober 2011 15:36

Matildas säger verkligen dem roligaste sakerna numera.

Just nu är det väldigt fokus på hennes kalas och att hon fyller år.


Hon frågade mig för några veckor sen när hon fyller, när det är november. För hon har koll på att hon fyller i November.

Då svarade jag att: gumman du måste sova många ggr innan du fyller år.

Och Matilda  tyckte  väl det var OK.


Nu i veckan frågade hon mig.

Mamma nu har jag sovit många ggr, fyller jag år nu?

Ja vad säger man då..


I morse fick jag även höra när jag stod i badrummet hur Matilda säger till sin Pappa;

Pappa snickerboa nu! Gå till snickerboa!


Är det nån liten tjej som har sett för mycket Astrid.

Av Matilda och Linnea - 4 oktober 2011 15:13

I söndags blev det mums mums, Matilda var så gott som feberfri på morgonen.

Vi flickor åkte till parken, lunch på Mac D och sen lånade Matilda böcker på biblioteket i Solna C för första ggn.


Efter detta blev det fika i Täby hos min kompis Andrea. Därefter mums mums i Sollentuna.

Mycket trevligt, grillade hamburgare och drack lite rödvin.

Dock visade det sig att Matilda inte riktigt var frisk. När hon kom hem visade tempen 39,6.


Det blev en dag hemma i går för henne. Men idag är hon tillbaka och är på Förskolan Tellus och leker med sina kompisar.

Igår började hon räkna upp sina bästa kompisar, efter har räknat ett bra tag så visade det sig att alla var hennes bästa kompisar…

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards