Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda och Linnea - 2 mars 2011 20:05

När  Matilda vaknade i måndags så kunde man inte annat än le när man hörde henne.

Hon öppnade dörren från sitt rum och ropade ut:

Här kommer Tilda. Tilda är vaken!

 

Matilda har idag gjort framsteg med pottan. Idag har hon gått på pottan 2 ggr av sig själv. I morse när jag satt på toan, så kom Matilda in och sa att hon var kissnödig och vill gå på pottan.

Hon tog av sig blöjan och satte sig och kissade på pottan.
Samma sak hände efter middagen idag.

Hon e så duktig och stor vår tjej.


Linnea är väldig mamig just nu och vill hela tiden vara i min famn. Det är tur att man med andra barnet vet att allt är en fas och det kommer nya.


Matilda har ju alltid varit mamig men just nu är det extremt. Henrik jobbar verkligen i motvind. Han får ständigt höra, Nej Pappa! Mamma med, inte Pappa!

Denna fas med Matilda hoppas jag försvinner snart, för det blir lite jobbigt för oss alla här hemma när jag ständigt ska ha två plåster på mig. Och det är bara så här när det bara är vi fyra hemma. Har vi besök så är det inte alls så illa. Då har Matilda något som distraherar.


Jag har slutit ett avtal med mig själv. Ingen läsk under hela Mars, nu ska alla mammakilon bort.
Jag tänker inte banta, bara tänka på vad jag stoppar i mig och komma igång med promenader och sen träning lite längre fram. Sakta med säkert ska jag komma i form.


        

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards