Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda och Linnea - 20 mars 2011 16:23

I fredags var vi en sväng in till stan, Matilda lekte lite i Kronobergsparken.

 


 Efter det blev det lunch och lite shopping. Den här ggn blev det bara skor till mamma och mormor. Vi har turen att storlek 37,5 och då kan man köpa skor på Provskor. Det blev även en glugg till kameran. Se mitt resultat med gluggen på bilderna längst ner. Men med dem motiven man fotar är det svårt att misslyckas :)



Till middagen kom Richard över och vi åt och hade trevligt. Drack till och med lite rödvin. Vad gott det är till maten. Så trevligt att man kan dricka det igen.


   


Lördagen blev det Junibacken.  Matilda njöt av att vara där. Jag, Linnea och mormor inte så mycket. Men det  var ju för Matildas skull vi åkte dit.

Vi var där till dem öppnade kl 10. Var där i 2 timmar sen promenerade vi tillbaka till city, tog en fika när Matilda vaknade.


 


Det blev sen en trevlig middag hemma dock jag gick och la mig tidigt, kände av förkylningen jag hade i kroppen.


I dag söndag har vi inte mått på topp. Mormor hon har däckat totalt. Och ligger nu och vilar. Matilda e lite hostig men ingen feber. Tack och lov. Linnea är förkyld, men inget sitter i halsen. Hon äter och sover och är vaken som hon ska.  Henrik han har än så länge klarat sig. Han är i lekparken nu med Matilda och leker av lite energi.


   

Av Matilda och Linnea - 16 mars 2011 10:04

I natt vaknade Linnea kl 04.00 och åt i 10 min, somnade om och sov i 10 min.

När hon vaknade och var hur glad som helst kl 04.22, tänkte jag detta är inte sant. Jag måste sova mera. Men tack och lov fick jag henne att somna om vi 05 och vi sov till 07.15 då Matilda vaknade.

Det kallar jag lyx!


Tänk man behöver så lite just nu.


Köpte rosa walking skor i går. Nu kan jag ut och promenera utan att få ont i benhinnorna. Idag blir det en date med Camilla och sen hämta på Dagis.

I morgon kommer Matildas mormor för en helgbesök.


Nej dags att ta på sig kläder och göra sig redo för denna dag.



Av Matilda och Linnea - 14 mars 2011 20:14

I dag är det Matilda dagen, alltså Matildas namnsdag.

Det firade vi här hemma genom att jag köpt nya pyjamaser till tjejerna.

Matilda blev överlycklig för sin.


Fick hindra henne från att sätta på sig den innan maten.

Så ska se hur jag ska få av henne den i morgon när vi ska till Dagis.


Nu sover bägge tjejerna, Henrik jobbar natt. Och jag sitter i soffan och är vaken :)

Man kanske ska på sig ett rekord och vara vaken till 22, skulle vilja se ; En unge i minuten!


Vi får se om man orkar...



      

Av Matilda och Linnea - 13 mars 2011 19:40

Matilda pratar ju en hel del. Och inte helt rent. Men det är det  som är det gulliga.

Hon blir ju bättre för varje dag, och med det försvinner alla felsägningar och gulliga ord. Hon har en vana att sätta in lite H:n här och där bland alla ord.


Harfa = Farfar

Meelä= Följa med

Lakkan= Flaskan

Banband=Halsband

Nan= Banan

Hoåva= Sova

Snella= Snälla


Ja det var lite av dem ord vi hör här hemma.

Matilda tror ju att hon är Drottning i sitt hem.

Och det är hon ju. Men hon tror också att hon bestämmer.

Men vi förklarar för henne att det är mamma och pappa som bestämmer.

 Då svarar hon med:


"Men Tilda bestämmer sina leksaker"

Av Matilda och Linnea - 13 mars 2011 19:32

Det blev inge bad igår. Utan Henrik tog båda tjejerna till Övre Järva Gård och sen till lekparken. Matilda blev lite rädd för fåren som bäade för högt.


På eftermiddagen kom Farmo och Harfar och Jenny och Neil över på fika för att fira 32 åringen.


  




Idag har Matilda varit på Naturhistoriska för första ggn. Hon tyckte om det.

Hon fick se massa med uppstoppade djur. Det läskigaste var valskeletten. Hon var där med Henrik medans Linnea fick följa med sin mamma på tjejträff.

Jag åt Brunch med tjejgänget. Mums.


Nu är det snart Solsidan, väntar bara på att Henrik ska söva Matilda. Linnea sover redan.



    


Av Matilda och Linnea - 12 mars 2011 08:15

Matilda: Vart ska vi åka idag? Ska vi åka Filip?

Henrik: Nej, vi kan inte åka Filip. Pontus är sjuk.

Matilda: Ja åka bada. Åka Badhuset!

Henrik: Ja, du vill åka bada?

Matilda: Ja åka bada, åka bada!



Ja vi får väl se vad vi hittar på.



Av Matilda och Linnea - 11 mars 2011 19:54

          

Men man blir ju själv törstig...och då får man ta och dricka det man har..

  

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards