Systrarna Jönsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda och Linnea - 11 mars 2011 19:48

        

Av Matilda och Linnea - 11 mars 2011 19:44

Jag och Matilda sitter och äter. Och Matilda pratar på som vanligt.


Matilda: Mormor bor i Norge. Jag har varit i Norge. I Norge har man skor.


Jag: Ja i Norge har man skor.


Barn är så underbara när de pratar och håller på att upptäcka hur världen ligger till. Hur allt hänger ihop.



Av Matilda och Linnea - 10 mars 2011 06:17

... som Matilda sjunger varje dag.

Idag fyller hennes lillasyster 2 månader och hennes mamma 32 år.


Man hade hoppas att Linnea skulle förstå att hennes mamma kanske ville ha lite sovmorgon. Men nej, kl 05.12 skulle vi gå upp idag.

Ja ja, det e bara att gilla läget.


Matilda sover tack och lov fortfarande.


Så jag och Linnea sitter här i soffan och gungar. Eller Linnea i babysittern som jag gungar.


Lite nya bilder på fribajsaren. De är tagna nu i morse. Nu hon skrattar och är så här gullig då kan man faktiskt ta att man få gå upp kl fem.


  

Av Matilda och Linnea - 9 mars 2011 19:45

Idag har jag och Linnea promenerat hemifrån och hela vägen till mitt jobb, tog 90 min i rask takt. Känns i bena nu kan jag tala om. Men skönt att röra på dem.


Eftermiddagen har annars bestått av hämtning, tas sig hem och äta middag, leka lite, läsa lite böcker och bolibumpa. Och nu sover båda tjejerna och om jag känner mig själv rätt lär jag också göra det.


Fribajsaren slog i går rekord i bajs. Hon satt i bilskyddet med overall. Och bajsade igenom blöjan så det nådde bodyn, och även hela overallen. Det var bara att torka bajs och gilla läget.


Matilda fick en ny bok idag, hon har  hittat en favorit i serien Bussiga Bebben. Och idag fick hon passande nog; Bussiga Bebben går på Pottan.



Av Matilda och Linnea - 5 mars 2011 19:33

Förmidddagen bestod av bad med Malua i Sundbyberg.

Linnea var med för första ggn, dock bara som sovades i babyskyddet.

Tar några månader till innan hon får vara med och bada.


Efter bad, lite handling och sen hem och sova för Matilda.


Eftermiddagen bestod av lek på hög nivå för Matilda med Simone, Gabriel och Amanda. Det var verkligen full fart i 3 timmar för alla dessa barn.

Det var Amanda som tappade humöret först och då tog Paulina beslutet att det var färdiglekt och dags för dem att åka hem.


Nu sover båda min flickor, Henrik jobbar natt och jag kommer nog slockna väldigt tidigt känns det som.


    

Av Matilda och Linnea - 4 mars 2011 09:01

Bland det bästa Matilda vet är att bada. Jag och Matilda brukar bada tillsammans 3- 4 ggr i veckan här hemma. Det är våran stund.

Igår fick Linnea vara med för fösta ggn. Det gick jättebra, Matilda tyckte det var skoj att lillasyrran var med och Linnea hon njut för fulla muggar.


Linnea var helt förstörd när jag bad Henrik ta hand om henne så kunde jag och Matilda bada vidare. Hon skrek och grät för att hon intte fick bada vidare.


Så det är nog två badtjejer vi har här hemma.


     

Av Matilda och Linnea - 3 mars 2011 20:30

Låt oss presentera Linnea Margareta Terese Jönsson


Vi har nu bestämt oss för Linneas alla namn.

Och är hon inte helt underbar vår lilla fri bajsare som vi säger här hemma, för

om ni inte vet det så kan denna tjej göra nr 2 och det är ofta och mycket :)


För er som inte har hört vad Matilda kallar sin syster så heter hon Nea.


  

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards