Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Matilda och Linnea - 7 september 2010 18:13

Förkylningen övergick i feber nu på kvällen.

Så det blir nog att vara hemma för oss i morgon om inte ett mirakel inträffar och hon är frisk i morgon.


Just nu ligger hon i soffan och ser på Pippi och tuggar på sin bitring.

Hon verkar ha lite ont i tänderna också. Inte lätt att vara liten.


Vi satt och åt middag nyss och då var hon noga att tala mamma till rätta.

Jag hade lämnat mat på tallriken.

Matilda: Mamma ät uppp! Mamma ät upppp! Fick jag höra flera ggr.

Ja vad svarar man på det! :)







Av Matilda och Linnea - 7 september 2010 08:38

Middagen igår var riktigt trevligt. Henrik lagade skaldjursrisotto till oss. De som tror att han inte kan laga mat, ni har fel.

Min man har kan han!

Matilda ville inte smaka, men hon hade fått makaroner och köttfärs lite tidigare.

Favoriträtten. Pasta och köttfärs det går för det mesta ner hos henne.


Alla var bra med ictor och nanna som Matilda säger. Och favorit är då Nanna!

Matilda har blivit lite förkyld, har den där förkylningsrösten och lite täppt. Men ingen feber så det blir dagis ändå.


Resten av veckan består av jobb, dagis och jag ska på middag med mammagruppen på torsdag. Henrik jobbar,

Men Johanna rycker in och är barnvakt.


Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards