Systrarna Jönsson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Matilda och Linnea - 17 oktober 2009 21:50

Idag var det lördag och babysim som vanligt. Det var sista gången på steg 3 , men vi fortsätter på steg 4 också. Matilda tycker verkligen det är super kul. Idag höll hon i stången i bassängen alldeles själv, jag släppte henne och hon kan ta sig alldels själv ca en meter (utan flytstöd). Duktig tjej.


Efter babysim så blev det lunch i solna c, efter gått runt lite i solna c. Ringde jag och kolla om Fanny var hemma, vi gick över dit och tog en fika och titta på lite bröllopsbilder.



Vi kom hem och Matilda tyckte det var dags att hjälpa Mamma att sortera bland Mammas plastburkar. Mamma lagade ju massa med barnmat till Matilda, så då måste hon ju sysselsätta med nåt.


  


Nu sover gumman, jag har börjat med ett fotoalbum till gumman.



Av Matilda och Linnea - 15 oktober 2009 20:54

Ja igår var det då släktmiddag på söder för första ggn. Var mycket trevligt. Lägenheten är verkligen mysig.

Matilda var livrädd första timmen, hunden Molly var väldigt läskig.

Så det var bara att vara i famnen som gällde.

Kajsa var favoriten, hos henne var allt bra.


Men efter en timme kom Filip och då var verkligen allt toppen. Då var inget läskigt längre, för då hade man sin kusin Filip där. Det blev en sen kväll för Matilda, hon vägrade sova där, så vid nio drog vi hemåt. Vi var väl hemma vid halv tio. Matilda somnade på vägen hem, men när vi kom hem var det pyja och sängen och det var nog Matilda glad för.


Idag har det varit babysim, Matilda njöt och hade hur skoj som helst. Hon slänger sig hej vilt bakåt, hon försöker dricka upp bassängen och dyker som en liten delfin. Men efteråt är hon trött och sover mycket. Och så var det även idag.



  



På kvällen idag hade vi morfar och morbror över. Morfar bytte blöja och tog på Matilda pyjamasen åt fel håll, men det gjorde inget, Matilda klagade inte. Och det gick bra att ha den på det hållet också.

Nu sover tjejen och jag ska snart slänga mig i sängen.



Av Matilda och Linnea - 13 oktober 2009 21:18

Igår var Matilda inne stan och skulle lämna in Mammas fina kamera på service, ja hon fick lite hjälp av Pappa med att få upp vagnen på bussen. När kameran lämnades fram och killen bakom disken tittade på den så funkade den precis som den skulle. Konstigt, för den har verkligen inte mått bra i 4 veckor. Men men, nu mår den tipp topp.


När Matilda ändå var på söder så passade hon på att häsa på Pappas faster och kusin Kajsa. Det tyckte hon inte var så skoj tydligen. Jag har fått rapporter om att det skreks mycket.

Vi kommer att göra ett nytt försök i morgon, då ska det firas en 60 åring och sen kommer alla kusiner och mammor och pappor dit. Ja det blir stort släktkalas.


Idag har Matilda varit på öppna förskolan och härjat. Hon har skoj som vanligt.

Det blev även lite kusinträff, Lovisa är i stan. Och vi kunde inte hålla oss tills i morgon. Vi åkte över till Täby och var där en stund för pussa lite på Lovisa.

Matildas älskade att träffa son tjejkusin och ville hela tiden vara i närheten. Och fika med farfar jag det var ju toppen, för matilda fick ett helt chokladkex att äta på. Vi förklarade för henne att detta får du bara av farfar och mormor sånt här får man inte hemma. Vet inte om det gick in, för hon hade bara ögonen på sitt kex då.


Imorgon lär det inte bli så att man får hålla henne ( Lovisa)  så mycket.

 Tror Hermansson familjen lär lägga beslag på henne :)


Kusinbilder utlovas i morgon.



Av Matilda och Linnea - 11 oktober 2009 20:21

Idag vaknade vi upp efter matildas lilla skriknatt igen. Kl två vaknade hon upp och var otröstlig och det enda som hjälpte var mamma. Jag jag tröstade och vil för allt i världen att vår lilla tjej skulle somna om fort, men det ville inte Matilda.

En timme och en kvart tog det, då somnade hon äntligen om.


Vid lunch träffade vi Paulina och Viktor med alla deras barn i Hagaparken och tog en promenad och fika.

Det går inte så fort när man går med fyra barn och två av barnen hade sparkcyklar. En liten fika och promenad som Henrik trodde skulle ta en timme tog 2 1/2 timme.


Efter Hagaparken åkte vi hem, jag lagade pajer och sen kom, Farfar och farmor samt Filip med mamma och Pappa över på pajmiddag. Kusinerna lekte totalt slut på varandra. Så de båda kommer nog sova gott i natt.


Idag åker Matildas mormor hem och Pappa Henrik är så gott som frisk så nu är det nog Öppna Förskolan som gäller i veckan. För mig är det jobba som gäller som vanligt.



    


Vi har en mycket rolig händelse som inträffar denna vecka, Lovisa med mamma och Pappa är i stan denna vecka.



Av Matilda och Linnea - 10 oktober 2009 08:38

7 november är det 1 års Kalas.


Jag fyller 1 år.

Jag tänkte ha lite kalas,


12-15 Lunch och tårta.


17- och framåt.

Lättare middag och tårta ( vuxenvariant med lite vin)


Meddela vilken tid ni vill komma så jag kan säga til mamma hur mycket mat hon ska laga.

Mamma och Pappa har listan jag skrivit på vad jag önskar mig.


Kram  Matilda



Av Matilda och Linnea - 10 oktober 2009 08:30

Matildas mormor är här på ett snabbbesök, vi passade då igår på att gå ut och äta.

Vi har varit förlovade i ett år sen i torsdags. Och denna gång fick jag dricka vin :)


Matilda fick igår besöka nordiska museet och deras chokladutställning, tror ni hon fick smaka choklad eller?

Efter detta gick Matilda till Aqaria, men där inne var hon i 3 min. Hon var fullkomligt livrädd. Så fiskar och hajar var inte hennes grej.


Så det blev barnrummet på kulturhuset istället, det var mer Matidas grej.


Idag blir det babysim och lite lunch i Solna C.


  

Av Matilda och Linnea - 6 oktober 2009 19:36

Matildas förkylning är inte helt bra, men hon är så gott som bra. Hon har som vanligt smittat ner sina föräldrar. Det är Henrik som fått tagit mest baciller denna gång. Jag har bara lite ont i halsen, Henrik han har verkligen blvit förkyld.


Idag har Matilda varit inne på KTH och häsat på doktoranderna och Farfar. Henrik skulle laga nåt som var till båtvaggan han köpte för några veckor sen.


Men liten krasslig Matilda sover hon väldigt mycket, 3-4 ggr på en dag och sen hela natten. Det tar på krafterna att vara lite snorrig.



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards