Systrarna Jönsson

Alla inlägg under juli 2009

Av Matilda och Linnea - 10 juli 2009 10:50

Matildas pass är uthämtat och bröllopsresan är bokad.

Eller familjeresa tycker jag vi kan säga.


Den 15 sep åker familjen Jönsson till Sicilien för en veckas semester.

 Ska bli så skönt. Sol, bad och italiensk mat och lite shopping!





Av Matilda och Linnea - 9 juli 2009 09:15

Matilda bröt trenden i morse och sov bara till 06.45 idag. Hon har de senaste tiden  när vi varit här på landet sovit ut till mellan 8.00 - 8.30 men inte idag.


Hon går ju dock och lägger sig lite senare med dessa sovmornar. Hon somnar väl vid 21 tiden.


Idag kan jag säga att det regnar här ute på landet men jag tror det gör det i stora delar av Sverige idag. Det är sånt regn att man inte ens vill gå ut.


Min förkylning vägrar ge med sig, matilda e bara lite rinnig näsa. Lyllosen, och det e hon som smittat ner mig. Dessa småbarns baciller.



Av Matilda och Linnea - 8 juli 2009 14:23

Igår var Pär och Tuva och självklart då även Ida och Tobias. Det var full rulle. Ida kan nu stå själv men hon vill inte gå själv. Men rätt som det är så tar hon nog dem där stegen...


Vå åt tacos och jordgubbar och glass. Tobias åt så han fick en sockerchock, det var sån fart på honom så man visste inte vart man skulle ta vägen.


Vi fick även en fin present av Pär och Tuva. De hade gjort en canvas tavla till oss från ett kort de tog på oss på vårt bröllop. Den var så fin.



Av Matilda och Linnea - 8 juli 2009 14:18

I måndags var jag, Matilda, Olle, Madde, Filip och Anna på Dalarö hos Tomas och Kersti och åt middag.


De hade även besök av Kersti och Olles kusin från Skåne som hade med sig sin familj och sina två papegojor; Bamse och Tarzan. Jag måste säga att de var coola och det var första gången jag träffade två fåglar som pratade skånska :)


Det var en trevlig kväll, vi fick sitta inne och äta. Solen var inte på vår sida, verkar den inte vara denna vecka överhuvudtaget.


Idag när det e sol, så e man så förkyld att man inte vill gå ut. Så Matilda sover och jag sitter och kollar på mamma mia och henrik jobbar. Han skulle på grönan med en av killarna.



Av Matilda och Linnea - 8 juli 2009 14:18

I måndags var jag, Matilda, Olle, Madde, Filip och Anna på Dalarö hos Tomas och Kersti och åt middag.


De hade även besök av Kersti och Olles kusin från Skåne som hade med sig sin familj och sina två papegojor; Bamse och Tarzan. Jag måste säga att de var coola och det var första gången jag träffade två fåglar som pratade skånska :)


Det var en trevlig kväll, vi fick sitta inne och äta. Solen var inte på vår sida, verkar den inte vara denna vecka överhuvudtaget.


Idag när det e sol, så e man så förkyld att man inte vill gå ut. Så Matilda sover och jag sitter och kollar på mamma mia och henrik jobbar. Han skulle på grönan med en av killarna.



Av Matilda och Linnea - 5 juli 2009 10:26

Sommarvärmen är nu borta och vi har regn och åska lite varvat med uppehåll och ibland tittar solen fram.


Igår satt jag och Madde och matilda fast i bilen, eller vi valde att stanna kvar i bilen medan det bara vräkte ner regn och åskan slog ner runt omkring oss. man kände riktigt hur marken skakade till när åskan slog ner precis bredvid oss. Vi blev kvar i bilen i ca 20 min. Då hade regnet minskat och vi sprang upp till huset. Det enda som gick sönder i detta oväder var telefonerna. Men Olle säger det går att köpa nya på Classe :)


Matilda börjar nog få tänder igen, vi trodde ett tag igår att det var öronen. Men vi har kommit fram att det inte var det. Hon har inge ont i dem nu, men hon var helt otröstlig igår. Det gick till slut över och hon somnade på alvedon och sov nog riktigt gott i natt. Hon sov till halv nio, vaknade två ggr. Men då fick hon flaska och somnade om på en gång.


I dag ska vi hälsa på Fanny och Christan på Ekerö där de har sitt landställe.


Av Matilda och Linnea - 2 juli 2009 14:52

Vi är på landet och det är mycket sol och bad.

Även matilda badar och dyker.


Det e väldigt varmt så matilda sover ganska mycket.

Hon har slagit rekord i att sova länge.

Igår sov hon till 8.22 och idag till 8.12


Så skönt.


Annars händer inte så mycket.

Imorgon ska jag in till stan och ta ett glas med Andrea och Matilda får vara kvar på landet med Pappa och farmor och farfar.


simma lugnt

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards