Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Matilda och Linnea - 9 april 2012 09:07

Påsken börjar närma sig sitt slut, vi har lyckligtvis dagar
kvar här uppe i Lofsdalen. Har tagit semester för att vara kvar några dagar
extra.  Bilen går hem på torsdag.

Långfredagen var ingen rolig dag, Timmy fick åka till
himlen.  Han blev plötsligt mycket sjuk
och fanns tyvärr inget man kunde göra.  Och
vi vet att Timmy har det bra nu, han hoppar och springer med Molly och Maja.


Vi har därför pratat väldigt mycket om döden här, Matilda
upprepar ju allt. Frågar om och om igen för att försöka förstå. Vi kom överrens
om att säga ordet döden och tror det var mycket bra. Så att hon börjar förstå
vad det är. Och det tror även det är bra att hon får börja med att förstå detta
begrepp med att ett djur dör.


Vi har även åkt skidor, jag har åkt på mina nya skidor och
det går mycket bra. Matilda fick testa i lördags men det gick inte. Så vi gör
som hon säger; jag vill åka mycket när jag blir lite större!


Lite bilder från Påsken.


                     

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards