Systrarna Jönsson

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda och Linnea - 10 maj 2011 20:26

Åhh vilken underbar kväll.


Vi åkte till Ulriksdals Slottspark och hade picknick med familjen Bäckman.

De stora flickorna badade i fontänen. Att bara stå och titta på när de badade var lycka. Man minns sin egen barndom när man badade i fontänerna. Notera på bilderna vem som även badade med flickorna.


Matilda somnade väldigt fort idag, hon hade inte sovit någonting på dagen idag på dagis. Så det var att hålla i gång henne tills hon kom hem och då var det inte mycket som gick rätt här hemma. Mycket tårar rann nerför kinderna, hon var så trött.


Nu sover tjejerna, jag håller på att baka bullar till föräldrarfikat på Matildas dagis i morgon.


                 

 

 

     


 

Av Matilda och Linnea - 10 maj 2011 14:48

Tänk vad tiden går fort, Linnea  4 månader idag.

Det firar vi med picknick middag i Ulriksdals slottspark!


 


Av Matilda och Linnea - 9 maj 2011 20:13

Idag började Linnea och hennes kusin Pontus på babysim.

Var bara en kort stund i vattnet idag på ca 15 min.

Både Linnea och Pontus tycktes digga att vara i vattnet.


Kort på kusinerna i vattnet kommer när jag och Anna fått med oss nån som vill bada med oss. Vi badar kl 10.30 på måndagar om man vill följa med.



   

Av Matilda och Linnea - 9 maj 2011 20:10

Helgen bestod av samtal med Linneas doppräst.

Och sen landet, grillning och bara avkoppling där ute.


                             

Av Matilda och Linnea - 5 maj 2011 20:39

Linnea vaknade vid 06.00, Matilda vaknade strax efter 07.

Vi bytte blöjor och åt frukost.


          


Vi tog bussen till dagis och sen tog jag och Linnea en powerwalk hem.

En liten omväg blev det eftersom det tog ca 75 min hem från dagis.

Jag och Linnea slappade sedan hemma.


  

Henrik kom hem från jobbet strax efter 12 han åkte och tränade och sen åkte vi och hämtade Matilda på dagis för att sen åka över till Familjen Bäckman och leka.

Kan meddela att trotsåldern den lever sitt liv i den familjen också. Skönt att man inte är ensam med alla dessa utbrott.


               


Vi kom hem strax efter 18.30 och det blev kvällsmacka och sen sängen för båda flickorna. Idag var det Henriks tur att sitta på pallen utanför Matildas rum.

Och idag tog det bara 15 min innan hon gav upp och la sig i sängen för att sova.

Nu sover båda tjejerna och lugnet har infunnit sig i Solna.


Ps. Kolla in hur Matilda har somnat? Hon har fixat alldeles själv!


   



Av Matilda och Linnea - 4 maj 2011 21:28

Ikväll bestämde jag mig för att ta striden med Matilda.

Hon ska klara av att somna själv. Hon har de senaste kvällarna gått upp ur sängen och ut ur sitt rum och bara härjat runt.  Så idag satte jag mig på pallen utanför hennes rum för att gång på gång bädda ner henne när hon kom ut från sitt rum.


Hon kom ut och jag la ner henne i sin säng och sa: Natti natti, mamma älskar dig.

Så gjorde jag några ggr.


När hon efter tag öppnar dörren och säger: Mamma älskar mig!


Ja kanske inte så mycket just då :)


Ja det tog 40 minuter men tillslut gav hon upp och la sig i sin säng för att sova. Efter det tog det 15 min innan hon somnade in.

Så just nu 1-0 till mamman!


Av Matilda och Linnea - 3 maj 2011 21:24

Linnea har nu kommit på hur man vänder sig från rygg till mage.
Hon har även kommit på hur man låter sina föräldrar sova någorlunda ok. Vi får räkna på den senaste natten för då gick det inga bra. Hon vaknade 2 gg och kl 05.00 bestämde hon sig för att det var morgon. Eftersom det var Henriks natt och morgon var han inte så glad på henne.


Men annars så har hon de senaste 2 veckorna sovit bra, vaknat  1ggn på natten och sovit till mellan 6.30 till 07.00


Matilda hon har däremot återigen fallit in i mönstret att gå upp hur sin säng när vi lägger henne för natten. Lite jobbigt. Men det är bara en fas som vi ska igenom.  Hon testar verkligen gränser nu.
Allt ska utmanas och hon verkligen sin åsikt om saker och ting och vem som ska göra vad.
Trotsålder åhh så härligt det är!!!

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards