Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Matilda och Linnea - 28 maj 2011 20:15

På förmiddagen så gick jag och Linnea och ut och tog en timmes promenad. Matilda och Henrik var i parken och lekte under tiden.


Matilda skulle sen sova middag efter lunch men det ville sig inte. Börjar misstänka att vår Fröken börjar bli så stor så hon lite smått börjar växa bort från vilandet mitt på dagen. I fredags hade hon inte sovit på dagis, hon hade blivit utvisad till köket men det hade inte hjälpt det heller.

När jag fick höra att hon blev utvisad till köket väcktes minnen från min egen dagistid. Minns att jag i bland fick sitta i köket under vilan för att jag inte kunde vara tyst och störde de andra barnen. Sådan mor sådan dotter!



På eftermiddagen åkte jag och tjejerna till Skytteholmsparken lekte lite och sen köpte vi även lördagsgodis i Solna C. Jag tänkte att nu skjuter jag mig själv i foten när hon får köpa godiset själv och Matilda kommer strunta i middagen totalt.

Men så fel jag hade, hon vräkte i sig av ris, grönsaker, kyckling och kall currysås. Matilda la dock till ketchup till det där. Vet inte om jag tycker om den kombon men det gick ner hos Matilda.


 

Till kvällen var det nästa barn att vräka i sig mat för första ggn. Köpte hem osaltat smör så jag la ner en klick sånt i Linneas gröt. Oj oj, nu var det inga problem att äta upp två smakportioner gröt och det blir en vanlig portion. Smör var ju eller är Matildas grej, så Linnea är nog släkt med sin syster :)


Nu sitter jag i soffan och det blir nog en tidig kväll.

Henrik jobbar natt.

I morgon blir det nog Hagaparken på fm, sen 3 års kalas på eftermiddagen och middag i Täby.


Lite bilder från veckan som gått:


     


 

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards