Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Matilda och Linnea - 19 december 2010 21:00


Tänk snart e det julafton. Känns som denna vecka bara kommer flyga fram, det är mina sista dagar på jobbet innan jag försvinner och kommer inte tillbaka förrän i augusti nästa år.


I helgen har jag och mamma varit och badat med Matilda, hon tyckte det var lika roligt som vanligt.

På lördag eftermiddag kom Familjen Rinneby över på fika och stannade även middag. Filip och Matilda lekte och hade skoj som vanligt. Och som vanligt var det djupa dalar och höga berg. Ena stunden är de bästa vänner för att i nästa vara som syskon som bara inte tål varandra för stunden. För att den ena har tagit just den leksaken som är den man ska leka med just då.

Idag har jag och Matilda och mamma tagit en tur till Solna C, bakat gräddkola och bara varit inne. Snön har bara vräkt ner här i Solna, som överallt kan jag tänka mig.


Matildas mormor har nu börjat sin resa hem, jag hoppas att det kommer gå bra.
Har varit väldigt skönt att ha hjälp denna helg, Henrik passar nämligen på att jobba så mycket som möjligt nu innan jul så att han inte behöver plocka ut så mycket semester i jul.


Matilda har 3 dagar på dagis denna vecka sen är det jullov för henne, och när hon börjar igen den 10 januari är det hennes gamla Dagis som öppnar igen. De har renoverat i ca 9 månader.


Nu dags att byta soffan mot sängen, känner mig trött och hoppas att jag kan sova längre än till 05.00




Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards