Systrarna Jönsson

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Matilda och Linnea - 4 december 2010 20:18

I torsdags trodde jag att det hade blivit bättre, men på kvällen och natten slog trycket till mot bihålorna med dubbelkraft. Lyckades inte sova någonting den natten och när jag ringde sjukvårdsupplysningen för råd, då var jag trött och vill bara att smärtan skulle gå över.


Fredagen bestod av att Henrik fick åka hem tidigare från jobbet, Matilda fick vara hemma från dagis för jag hade ingen ork att ta henne dit. Kl 10.20 hade jag fått en läkartid på Vårdcentralen.


Fick Pencillin och rådet att inskaffa en näskanna eller vad det nu heter. Ser ut som en stor spruta med gummipropp på som man sprutar upp saltvatten i ena näsborren och sen rinner det ut ur den andra.


Doktorn trodde jag väntade en kille när hon såg min mage, jag försklarade att vi väntade en tjej vi har kollat detta. Hon svarade då att sånt där kan man de se fel på.

Men jag kan säga jag skulle bli förvånad om det kommer en Hugo istället för en Linnea. För nu har vi ställt in oss på en liten Linnea som kommer se till att det blir total tjejdominans här hemma!


Första gången man använder nässprutan, så känns det kan jag säga, men har nu har blivit van och det blir verkligen skönt för huvudet när väl har gjort det.

Idag på eftermiddagen har den värsta smärtan och trycket försvunnit så jag hoppas att nu börjar verkligen pencillinet  verka.  Känner att min kropp behöver sova efter två nätter utan sömn.

Så jag hoppas att denna natt blir bättre.


Vi skulle ju ha åkt till Sälen i fredags med Anna och Viktor men det blev att ställa in allt.


Matilda tycker inte det e så roligt att hennes mamma e sjuk och trött, men hon är snäll och försöker så gott det går. Så gott som en 2 åring kan.


Idag har hon fått lyckan att åka till Filip och leka, de åkte pulka och busade. Filip blev lite trött fort, han hade varit på middag kvällen innan och bestämde sig för att gå och lägga sig; det skulle han inte göra förrän 22.30


Henrik har ikväll åkt över till Viktor för att hänga med nåt roligare sällskap än hans sjuka fru.

Jag sitter i soffan och har det helt ok, ser på Så mycket Bättre.

Jag hoppas på att i morgon är en bättre dag och att jag  kanske kan jobba lite på måndag.
För nu har jag suttit inne i denna lägenhet sen i onsdags.

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards