Systrarna Jönsson

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Helgen

Av Matilda och Linnea - 14 juni 2010 09:55

Helgen har bjudit på lunch med Sabina på söder.

Tårtkalas hos Camilla.

Där vi var hela familjen. Matilda hade med sig sin pippidocka och hon hade inga planer på att låna ut den.

Så fort nån ville låna den så ställde hon till världens scen och stod och skrek Min pippi!!

Vi kunde inte göra annat än att skratta. Till slut kom de överrens så länge ingen rörde Matildas Pippi docka.


Kvällen bjöd på grillat i Täby, gott och Matilda hade en väldigt bra  kväll med Timmy och Molly. Tror inte det var nåt skrik.

Det börjar ta sig.


Söndagen så tvingade jag Henrik och Matilda att åka och titta på bäddmadrasser, för jag har kommit på att jag vill att vi ska ha varsin istället

för en enda stor. Inget är köpt ännu. Vi har ni lite olika prisexempel och testat några. Så vi får se vart detta slutar. Blev en liten fåtölj till Matilda från Ikea.

Vi tänkte vänja av henne babysittern.

På kvällen kom Viktor över och åt middag med oss, mycket trevligt. Matilda ritade teckningar till Viktor och samtidigt passade hon på att äta lite kritor också.

Vid sju var det dags för Matilda och Pippi och sova och vi tog fram den hemmagjorda chokladmoussen :)


I morse kom Matildas mormor på besök, hon har semester och ska stanna en vecka. Idag skulle de troligtvis åka in till Gamla Stan och kanske hälsa på kungen vid slottet.


Henrik har lyx och är ledig, jag jobbar som vanligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Linnea - 31 juli 2022 22:34

[Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] ...

Av Matilda och Linnea - 5 maj 2022 08:00

En resa till London fick dem i julklapp. Som gick av stapeln 26-28 april. ...

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards