Systrarna Jönsson

Alla inlägg under december 2009

Av Matilda och Linnea - 14 december 2009 22:04

Idag har Matilda fortsatt sina äventyr på dagis. Som i ala stora äventyr kommer det motgångar, idag i form av en elak rutchkana. Matilda stod högst upp och försökte dansa, men om man inte håller i sig och lutar sig mot en räcke kan man lät göra en kullerbyta över den. Det gjorde Matida. Det blev en lite bula i pannan och efter kramar från fröken och pappa och en bit bröd så var allt bra igen.


Vid kvart i elva åkte jag och mormor och hämtade Matida. Tänkte att det kunde vara bra att visa upp sig en gång under Matildas inskolning.

Jag åkte till jobbet och Matilda och mormor åkte in till stan.


Kvällen har jag och mormor börjat med uppgiften att märka alla Matildas kläder inför dagis. Fick ju reda på det av dagisfröken att alla kläder ska vara märkta och en paket blöjor ska med också.


Det tar sin tid att skola in barnen i solna, men i morgon ska Matilda få äta på dagis. Så då får vi se hur det går.



Av Matilda och Linnea - 12 december 2009 06:47

Då var det lördag morgon och idag bär det av mot Karlskrona.

Ska bli roligt att träffa Lovisa. Hon har vuxit så mycket. Och var så länge sen man såg henne. Men ut att man får en rejäl dos nu över jul.


Igår var jag och Henrik och såg Salem Al Fakir i Berwaldhallen tillsammans med Radio symfoninikerna. Jag måste säga att det var väldigt bra. Har ni möjlighet att se denna konsert så ta chansen.


Matilda har nu varit på dagis i fyra dagar. Det går bra, igår fick Henrik gå därifrån i 30 min. Det hade gått bra. Hon hade ramlat en gång. Men fröknarna hade fått trösta och sen var allt bra igen.


  

Av Matilda och Linnea - 10 december 2009 20:25

Ja då har Matilda varit på dagis 3 dagar, hon har ännu inte blivit lämnad ensam.

Men i morgon är det dags för Henrik att gå därifrån en stund.

Allt går mycket bra. Hon trivs och har busar på för fullt.


Matilda är dock mycket trött när hon kommer hem från dagis. Hon orkar inte ens äta lunch utan vill bara sova på en gång så fort hon kommer hem.

Vår lilla trötter.


I morgon kommer Matildas mormor.

Jag och Henrik ska gå och se Salem al Fakir i Berwald Hallen.

En liten date så där bara vi två.

Av Matilda och Linnea - 8 december 2009 20:21

Matildas första dag på Tellus gick bra. Henrik är den som sköter inskolning.

Han hade fått suttit i ett hörn och sen hade Matilda fått fått leka runt i en tmme med två andra barn. Hon hade tittat vart hennes Pappa var några ggr, men aldrig gått fram. Hon var så nöjd att få leka och bara vara.


Förskoleläraren hade sagt att det gått jättebra :)


Det hände en annan stor sak idag, klockan kom.

Som Henrik väntat och tjatat om denna klocka men nu är den här.


  



Av Matilda och Linnea - 7 december 2009 20:05

Ja då var det slut för magsjukan denna gång...

Henrik är så gott som frisk och Matilda har inte spytt något mer. Hon har ätit OK, dock sovit mycket idag.

Men har man spytt och varit magsjuk i två dagar blir man ju trött.


I morgon är det dags, imorgon är en stor dag.

I morgon börjar Matilda på förskolan Tellus.


Denna vecka är det mycket som händer,

Matilda börjar förskolan.

det är mums mums middag hos Viktor.

Jag och Henrik ska gå och se Salem Al Fakir på Berwald hallen.

Matildas mormor kommer denna vecka.

Vi ska åka ner till Karlskrona för att se när Lovisa får lite vatten på huvudet.

Hoppas hon uppför sig bättre än när Matida fick uppleva detta.


Nej nu måste jag ta tag i och gå in på solnakommuns webbplats och fylla i lite uppgifter inför Matildas dagisstart imorgon.


  




Av Matilda och Linnea - 6 december 2009 20:44

Magsjukan fortsätter, Henrik är även nu drabbad.

Matilda trodde jag var frisk.

Hon hade inte spytt på hela dagen, ätit OK. Och var på ett bra humör.


Så jag och Fislarsson åkte över till Fanny för att var med på tjejjulmiddagen som egentigen skulle ha varit här. Men som vi fick flytta till Fanny. När middagen är över och det är dags för julklappsutdelning. Då passar Matilda på att spy ner både mig och sig själv. Henrik fick sätta sig i bilen och kommer och hämta oss.


Jag hoppas verkligen ingen blev smittad på middagen.

Jag verkar i alla fall ha klarat mig, känner ingeting.



Av Matilda och Linnea - 5 december 2009 21:52

Ja då var det dags för lite magsjuka, jippi!

Och Henrik jobbar natt, den lyllos.

Han slipper torka spyor.


Dagen började med att vi tog hos till Solna C för att gå på babysim, men när vi kom dit så fick vi reda att det var för mycket klor i bassängen så det var inställt.

Tråkigt. Fanny skulle ha vart med och simmat också.


Det blev lite shopping solna c, födelsedagspresent till Emelie och julklappar till middagen i morgon. Det är den årliga tjejjulmiddagen här i morgon.


Efter solna c blev det hem och börja städa, han inte så långt för Matilda började spy. Sen har hos spytt ca 5 ggr på 2 timmar. Men  nu sover hon och hon har nu inte spytt på 2 timmar. Så håll tummar för att hon mår bra i morgon.

Men Filip hade också haft detta och han var bra efter ett dygn. Så jag tror på det. Matilda har ju ingen feber och humöret är det inge fel på.


Lite bilder från veckan.

Digga sovställningen när Matilda bullar upp hela rumpan i vädret.

Sen gör hon likadant när hon e vaken, rumpan i vädret.




  



Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards