Systrarna Jönsson

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Middagsgäster på en torsdag!

Av Matilda och Linnea - 10 september 2009 20:30

  


Idag var det öppna förskolan för Matilda igen på eftermiddag.

Mammagruppen var där så Henrik fick vara social med alla mammor.

Matilda röjde på och hade sig.


Jag själv har varit duktig, tränade spinning efter jobbet. Så nu har jag gjort mina tre pass denna vecka.


Matildas farmor och farfar var här på middag, de hade Matilda abstinens. Och så tänkte de till, att om de inte kommer över ikväll så dröjer det länge tills de kan ses igen. Vi försvinner ju till Karlskrona i morgon och på tisdag; på morgon, tidigt går planet till Sicilien.

Henrik lagade mat till dem och de åt middag, när jag kom hem så stod min mat på bordet och det vara bara att sätta sig ner och äta.


Matida har lekt och haft skoj med Farmor och Farfar, men de gick för ett tag sen. Nu har jag fått sitta med Matilda i hennes rum så att hon ska somna. Hon gav precis upp och nu sover hon.

Otroigt nog har hon denna gång somnat med huvudet på huvudkudden och ligger inte på tvären, utan  het vanligt. Okej hon ligger och sover på magen, men det är ju en smaksak, och nu rörde hon sig lite. Hon var visst tvungen att svanka upp lite med rumpan.


Imorgon går bilen för Familjen Jönsson ner till Karlskrona för att häsa på den andra Familjen Jönsson.

Jag jobbar halv dag och sen åker vi, ska hinna med att träffa Therese och Oskar innan jag åker också.

De ska komma och luncha på tre.


Trevlig helg.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Linnea - 31 juli 2022 22:34

[Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] ...

Av Matilda och Linnea - 5 maj 2022 08:00

En resa till London fick dem i julklapp. Som gick av stapeln 26-28 april. ...

Presentation


MATILDA OCH LINNEA JÖNSSON

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards